Kronologija događanja relevantnih za implementaciju softvera u Knjižnici Filozofskog fakulteta
kraj 2005.
U NSK osnovan Centralni tim za provođenje projekta implementacije programskog paketa Voyager u knjižnice u sustavu znanosti i visokog obrazovanja.
Knjižnice FF-a odgovaraju na Upinik o implementaciji, potreban NSK u svrhu planiranja čitavog sustava.
24. studenoga 2005. godine potpisan je Stalni ugovor o računalnom programu između Endeavor Information Systems Inc. i Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu koji predsttavlja glavni ugovor u odnosu na sve ostale akademske i istraživačke institucije u Republici Hrvatskoj.
2006.
Započinje implementaicija Voyager-a u NSK. Otvorene su demo baze za sva ostala sveučilišta i održani orijentacioni treninzi.
Krajem 2006. dovršeni građevinski radovi nove Knjižnice Filozofskog fakulteta. Čeka se II. faza kredita kako bi se moglo započeti s unuranjim uređenjem i opremanjem.
Više od 20. dislociranih knjižnica FF-a nema softver zadovoljavajućih karakteristika. Postoji samo primitivna softverska podrška pri obradi građe i samostalno razvijen online katalog za pretraživanje fonda zadovoljavajućih osobina.
Filozofski fakultet imenuje koordinatora za implemeteciju Voyager-a u svojoj ustanovi.
početak 2007.
NSK počinje s produkcijskim radom u Voyager softveru.
Filozofski fakultet aktivno se uključije u projekt implementacije Voyager-a.
Bez softverskog rješenja koje će podržati sve najfrekventnije poslovne procese u novoj Knjižnici nije moguće pustiti u pogon novu Knjižnicu. Trebalo je automatizirati minimalno obradu u posudbu (žalosna je činjenica da su u tom trenutku Knjižnice FF-a bilježile podatke o posudbi ručno!)
Trebalo je pripremiti građu za smještaj na police u novim čitaonicama, osmisliti novi sustav za smještaj građe, svakom primjerku knjge pridijeliti odgovarajuću oznaku i zapisati to u računalnu bazu.
sredina 2007.
Započinje se sa samostalnim razvojem softvera (WebPAC2) za uređivanje i konverziju podataka kako bi se proces implementacije novoga softvera maksimalno ubrzao.
Knjižnice FF-a imale su u tome trenutku više od 300.000 zapisa o knjigama i drugoj građi, razlomljenih u više od 20 odvojenih baza u softveru CDS/ISIS. Koristile su softver različit od softvera kojeg je koristila NSK i zato je konverzija tih podataka uključivala drugačiju, prilagođenu proceduru. Velik broj knjižnica unutar Sveučilišta u Zagrebu koristi također CDS/ISIS. Softver za konverziju je objavljen pod slobodnom licencom i postojala je nada da će se iskoristiti i za druge knjižnice.
početak 2008.
Nastavljaju se radovi na unutrarnjem uređenju i opremanju zgrade nove Knjižnice. Raspisuje se natječaj za RFID opremu i u dokumentaciji toga natječaja treba navesti koji softver se koristi za knjižnično posovanje (sustavi moraju znati komunicirati).
U užoj i široj okolini nacionalnoga projekta za nabavu knjižničnoga softvera desile su se promjene zbog kojih su se aktivnosti usporile (http://www.nsk.hr/Info.aspx?id=642).
Knjižnice FF-a morale su krenuti u potragu za alternativnim rješenjem, a potraga je bila vođena s dva cilja na umu: rješenje mora biti cjelovito i softver mora omogućiti razmjenu podatake s drugim knjižnicama. Također, rješenje nije smjelo biti skupo jer se samostalna nabava softvera nije planirala.
ožujak 2008.
Odabrana je Koha, slobodno dostupan softver. Započela je intenzivna edukacija o administraciji sustava i pripremanje sustava za prihvat konvertiranih podataka (migracija) i ostala potrebna podešavanja.
srpanj 2008.
Odabran dobavljač RFID opreme. Započinje rad na implementaciji RFID sustava i integraciji s knjižničnim sustavom.
lipanj 2008.
Dovršena migracija podataka u Kohu. Započela obrada građe za čitaonice u otvorenom prisutpu - pridjeljivanje novih oznaka za smještaj građe i fizička obrada primjeraka.
ožujak 2009.
Knjižnica je svečano otvorena 11. ožujka 2009., a 16. ožujka krenuo je automatizirani upis korisnika i posudba. Podaci o korisnicima preuzimaju se iz fakultetskih sustava.
Na policama je čekalo preko 110.000 primjeraka knjiga opremljenih RFID oznakama i novim naljepnicama s oznakom smještaja, spremnih za korištenje i posudbu. Uskoro su stavljeni u pogon i uređaji za samoposudbu knjiga integrirani s Kohom.
lipanj 2009.
U tri mjeseca obrađeno je dodatnih oko 16.000 knjiga za čitaonice u otvorenom pristupu (oko 250 jedinica dnevno). U posudbi je učinjeno oko 30.000 transakcija (oko 500 jedinica dnevno). Nastavlja se s implementacijom ostatka knjižničnog poslovanja (nabava, obrada periodike, međuknjižnična posudba).
Bilo kakva brzopleta zamjena softvera nekim drugim u ovome trenutku ozbiljno bi narušila funkcioniranje informacijskog sustava u Knjižnici FF-a. Zbog kompleksnosti cijeloga postupka knjižnice općenito nemaju tendenciju migirati na drugi softver u ciklusima manjim od 5 godina.