V
11  
Tags
Attachments
KOHA
Kronologija implementacije

Kronologija događanja relevantnih za implementaciju softvera u Knjižnici Filozofskog fakulteta

kraj 2005.

U NSK osnovan Centralni tim za provođenje projekta implementacije programskog paketa Voyager u knjižnice u sustavu znanosti i visokog obrazovanja.

Knjižnice FF-a odgovaraju na Upinik o implementaciji, potreban NSK u svrhu planiranja čitavog sustava.

24. studenoga 2005. godine potpisan je Stalni ugovor o računalnom programu između Endeavor Information Systems Inc. i Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu koji predsttavlja glavni ugovor u odnosu na sve ostale akademske i istraživačke institucije u Republici Hrvatskoj.

2006.

Započinje implementaicija Voyager-a u NSK. Otvorene su demo baze za sva ostala sveučilišta i održani orijentacioni treninzi.

Krajem 2006. dovršeni građevinski radovi nove Knjižnice Filozofskog fakulteta. Čeka se II. faza kredita kako bi se moglo započeti s unuranjim uređenjem i opremanjem.

Više od 20. dislociranih knjižnica FF-a nema softver zadovoljavajućih karakteristika. Postoji samo primitivna softverska podrška pri obradi građe i samostalno razvijen online katalog za pretraživanje fonda zadovoljavajućih osobina.

Filozofski fakultet imenuje koordinatora za implemeteciju Voyager-a u svojoj ustanovi.

početak 2007.

NSK počinje s produkcijskim radom u Voyager softveru.

Filozofski fakultet aktivno se uključije u projekt implementacije Voyager-a.

Bez softverskog rješenja koje će podržati sve najfrekventnije poslovne procese u novoj Knjižnici nije moguće pustiti u pogon novu Knjižnicu. Trebalo je automatizirati minimalno obradu u posudbu (žalosna je činjenica da su u tom trenutku Knjižnice FF-a bilježile podatke o posudbi ručno!)
Trebalo je pripremiti građu za smještaj na police u novim čitaonicama, osmisliti novi sustav za smještaj građe, svakom primjerku knjge pridijeliti odgovarajuću oznaku i zapisati to u računalnu bazu.

sredina 2007.

Započinje se sa samostalnim razvojem softvera (WebPAC2) za uređivanje i konverziju podataka kako bi se proces implementacije novoga softvera maksimalno ubrzao.

Knjižnice FF-a imale su u tome trenutku više od 300.000 zapisa o knjigama i drugoj građi, razlomljenih u više od 20 odvojenih baza u softveru CDS/ISIS. Koristile su softver različit od softvera kojeg je koristila NSK i zato je konverzija tih podataka uključivala drugačiju, prilagođenu proceduru. Velik broj knjižnica unutar Sveučilišta u Zagrebu koristi također CDS/ISIS. Softver za konverziju je objavljen pod slobodnom licencom i postojala je nada da će se iskoristiti i za druge knjižnice.

početak 2008.

Nastavljaju se radovi na unutrarnjem uređenju i opremanju zgrade nove Knjižnice. Raspisuje se natječaj za RFID opremu i u dokumentaciji toga natječaja treba navesti koji softver se koristi za knjižnično posovanje (sustavi moraju znati komunicirati).

U užoj i široj okolini nacionalnoga projekta za nabavu knjižničnoga softvera desile su se promjene zbog kojih su se aktivnosti usporile (http://www.nsk.hr/Info.aspx?id=642).

Knjižnice FF-a morale su krenuti u potragu za alternativnim rješenjem, a potraga je bila vođena s dva cilja na umu: rješenje mora biti cjelovito i softver mora omogućiti razmjenu podatake s drugim knjižnicama. Također, rješenje nije smjelo biti skupo jer se samostalna nabava softvera nije planirala.

ožujak 2008.

Odabrana je Koha, slobodno dostupan softver. Započela je intenzivna edukacija o administraciji sustava i pripremanje sustava za prihvat konvertiranih podataka (migracija) i ostala potrebna podešavanja.

srpanj 2008.

Odabran dobavljač RFID opreme. Započinje rad na implementaciji RFID sustava i integraciji s knjižničnim sustavom.

lipanj 2008.

Dovršena migracija podataka u Kohu. Započela obrada građe za čitaonice u otvorenom prisutpu - pridjeljivanje novih oznaka za smještaj građe i fizička obrada primjeraka.

ožujak 2009.

Knjižnica je svečano otvorena 11. ožujka 2009., a 16. ožujka krenuo je automatizirani upis korisnika i posudba. Podaci o korisnicima preuzimaju se iz fakultetskih sustava.

Na policama je čekalo preko 110.000 primjeraka knjiga opremljenih RFID oznakama i novim naljepnicama s oznakom smještaja, spremnih za korištenje i posudbu. Uskoro su stavljeni u pogon i uređaji za samoposudbu knjiga integrirani s Kohom.

lipanj 2009.

U tri mjeseca obrađeno je dodatnih oko 16.000 knjiga za čitaonice u otvorenom pristupu (oko 250 jedinica dnevno). U posudbi je učinjeno oko 30.000 transakcija (oko 500 jedinica dnevno). Nastavlja se s implementacijom ostatka knjižničnog poslovanja (nabava, obrada periodike, međuknjižnična posudba).

Bilo kakva brzopleta zamjena softvera nekim drugim u ovome trenutku ozbiljno bi narušila funkcioniranje informacijskog sustava u Knjižnici FF-a. Zbog kompleksnosti cijeloga postupka knjižnice općenito nemaju tendenciju migirati na drugi softver u ciklusima manjim od 5 godina.


 

Upload Files

Click "Browse" to find the file you want to upload. When you click "Upload file" your file will be uploaded and added to the list of attachments for this page.

Maximum file size: 50MB

 
 
 
File Name Author Date Uploaded Size

Save Page As

Enter a meaningful and distinctive title for your page.

Page Title:

Tip: You'll be able to find this page later by using the title you choose.

Page Already Exists

There is already a page named XXX. Would you like to:

Save with a different name:

Save the page with the name "XXX"

Append your text to the bottom of the existing page named: "XXX"

Upload Files

Click "Browse" to find the file you want to upload. When you click "Add file" this file will be added to the list of attachments for this page, and uploaded when you save the page.

 
 
 
Add Tags

Enter a tag and click "Add tag". The tag will be saved when you save the page.

Tag: 

Suggestions: