KOHA
Rezervacije u Kohi - implemetacija: Revision 5


Tko radi rezervacije?

dvije mogućnosti:
A. rezervaciju rade samo knjižničari
B. rezercacije rade i knjižničari i krajnji korisnici

Ako netko rezervira posuđenu knjigu, korisnik kod kojeg je knjiga trenutno ne može više produžiti rok vraćanja.

vidi: opcije za Produživanje roka posudbe

Bolje je opcija u kojoj se rok računa od datuma produženja, jer u suprotnom netko može učiniti produženje isti dan kad je knjigu posudio, pa si tako odmah podesiti rok vraćanja na mjesec i pol, a ne čekati da netko rezervira knjigu pa da onda više taj rok ne može produžiti.



Pitanja

Koliko dana knjiga čeka korisnika nakon što smo ga obavijestili da knjiga čeka?
2

Nakon koliko dana ističe rezervacija?
Ako bude puno ljudi na listi čekanja, ovo treba postaviti na nerazumno velik broj dana, jer sustav ne uzima u obzir listu čekanja.

Da li se može rezervirati oštećen primjerak?
DA

Da li se može rezervirati primjerak koji nije za posudbu?
NE

Koliko maksimalno knjiga korisnik može rezervirati?
6

Da li korisnik na svom sučelju vidi koji je po redu na listi čekanja?
DA

Da li korisnik može rezervirati određeni primjerak ili samo sljedeći dostipan primjerak?
samo sljedeći dostupan primjerak

u nastanku!!!!

vrše se preko intraneta (knjižničarsko sučelje Kohe: koha.ffzg.hr:8080/)

(vježbe na: http://koha.rot13.org:8080/)

Rezervacije građe su za sad moguće samo preko intraneta, ne i preko javnog kataloga (korisnik se mora obratiti knjižničaru na pultu ako želi rezervirati knjigu koja ima signaturu otvorenog pristupa, ali je posuđena).

Postupak naručivanja iz zatvorenog spremišta.

  • u popisu rezultata: ako knjiga kao lokaciju ima navedeno 'provjeriti na pultu' - znači da se ne zna je li u zadužena u starom sustavu ili je u ZS
  • u rezultatima pretraživanja, kliknemo na naslov kojeg želimo rezervirati
  • otvara se detaljni zapis o naslovu – odabiremo opciju „Place hold“
  • otvara se okvir u kojem moramo unijeti korisnikovo ime
  • otvara se obrazac za rezervacije („place hold on naslov)
  • biramo opciju 'place hold'
  • time smo stavili rezervaciju na naslov (bibliografski zapis) - odn. na sve primjerke vezane uz taj zapis

Ovaj korak može napraviti bilo koji knjižničar na bilo kojem pultu.

2. Cirkulacija : Circulation reprts : Holds Queue

  • otvara se popis svih rezerviranih naslova, sortiranih po zbirkama
  • Za sve naslove koji su na našem katu – klikamo na naslov da bismo otvorili puni zapis.
  • Za svaki primjerak na bibliografskom zapisu – klikamo na barkod da bismo otvorili zapis o primjerku.

3. Provjera starih zadužnica

  • uvijek je važno prvo staviti rezervacije na naslove, a tek onda provjeravati zadužnice
  • za svaki primjerak koji je na našem katu provjeravamo stare zadužnice (provjeriti da se radi o pravom primjerku prema inv. br.)
  • provjeru zadužnica mogu raditi demonstratori kojima se samo isprinta lista
  • mijenjamo statuse na svim primjercima za koje smo provjerili zaduženja:
a)ako smo ustanovili da je knjiga u starim zaduženjima – 'U staroj evidenciji posudbe'
b)ako smo ustanovili da je knjiga u starim zaduženjima, i već smo poslali opomenu – 'Poslana opomena'
c)ako nismo našli zaduženja za taj primjerak – 'zahtjev za ZS'

obavijesti korisnicima?

4. Zatvoreno spremište

u 8 i u 14h generiraju se liste zahtjeva za ZS
vade se svi primjerci jednog naslova (pa višak ide na obradu u OP)ili ne?
rezerviraju se svi bibl. zapisi za jedan naslov ili ne?

3. Pult prizemlje

čipiranje
obrada primjerka (promjena lokacije u 'pult prizemlje', brisanje predložene signature)
ako se knjiga vraća u ZS - lokacija: ZS i stara sig.