V
11  
Tags
Attachments
KOHA
Rezervacije u Kohi - implemetacija


Rezervacije na samo posuđene knjige

Prednost:

  • brža cirkulacija za one knjige koje su na polici
  • jednostavnije baratanje rezervacijama zbog nedostatka prostora na koji bi se odlagale rezervirane knjige

Problem:

  • korisnici imaju potrebu rezervirati i one knjige koje nisu vani (npr. ljudi putuju iz drugih gradova) - da li i kako evidentiramo takav zahtjev

Rezervacije na sve knjige

Prednost:

  • korisnici imaju potrebu rezervirati i one knjige koje nisu vani (npr. ljudi putuju iz drugih gradova)

Problem:

  • knjige u staroj posudbi
  • knjige u zatvorenom spremištu
  • ako se rezerviranje knjige ne izlučuju (ili ako se izlučuju pa se ne izluče na vrijeme) korisnik će naći knjigu na polici, pokušati ju zadužiti i tek tada saznati da ne može
  • ako netko koristi knjigu u čitaonici

Rezervacija na primjerak

Problemi:

  • dupli bib zapisi
  •  

Rezervacija na zapis

Problemi:

  • dupli bib zapisi

Koji je max. broj rezerviranih knjiga po korisniku

Problem zakasnina i rezervacija

Ako nema kazne

Tko radi rezervacije?

dvije mogućnosti:
A. rezervaciju rade samo knjižničari
B. rezercacije rade i knjižničari i krajnji korisnici

Ako netko rezervira posuđenu knjigu, korisnik kod kojeg je knjiga trenutno ne može više produžiti rok vraćanja.

vidi: opcije za Produživanje roka posudbe

Bolje je opcija u kojoj se rok računa od datuma produženja, jer u suprotnom netko može učiniti produženje isti dan kad je knjigu posudio, pa si tako odmah podesiti rok vraćanja na mjesec i pol, a ne čekati da netko rezervira knjigu pa da onda više taj rok ne može produžiti.



Pitanja

Koliko dana knjiga čeka korisnika nakon što smo ga obavijestili da knjiga čeka?
2

Nakon koliko dana ističe rezervacija?
Ako bude puno ljudi na listi čekanja, ovo treba postaviti na nerazumno velik broj dana, jer sustav ne uzima u obzir listu čekanja.

Da li se može rezervirati oštećen primjerak?
DA

Da li se može rezervirati primjerak koji nije za posudbu?
NE

Koliko maksimalno knjiga korisnik može rezervirati?
10

Da li korisnik na svom sučelju vidi koji je po redu na listi čekanja?
DA

Da li korisnik može rezervirati određeni primjerak ili samo sljedeći dostipan primjerak?
samo sljedeći dostupan primjerak

vrše se preko intraneta (knjižničarsko sučelje Kohe: koha.ffzg.hr:8080/)

(vježbe na: http://koha.rot13.org:8080/)

Rezervacije građe su za sad moguće samo preko intraneta, ne i preko javnog kataloga (korisnik se mora obratiti knjižničaru na pultu ako želi rezervirati knjigu koja ima signaturu otvorenog pristupa, ali je posuđena).

Postupak naručivanja iz zatvorenog spremišta.

  • u popisu rezultata: ako knjiga kao lokaciju ima navedeno 'provjeriti na pultu' - znači da se ne zna je li u zadužena u starom sustavu ili je u ZS
  • u rezultatima pretraživanja, kliknemo na naslov kojeg želimo rezervirati
  • otvara se detaljni zapis o naslovu – odabiremo opciju „Place hold“
  • otvara se okvir u kojem moramo unijeti korisnikovo ime
  • otvara se obrazac za rezervacije („place hold on naslov)
  • biramo opciju 'place hold'
  • time smo stavili rezervaciju na naslov (bibliografski zapis) - odn. na sve primjerke vezane uz taj zapis

Ovaj korak može napraviti bilo koji knjižničar na bilo kojem pultu.

2. Cirkulacija : Circulation reprts : Holds Queue

  • otvara se popis svih rezerviranih naslova, sortiranih po zbirkama
  • Za sve naslove koji su na našem katu – klikamo na naslov da bismo otvorili puni zapis.
  • Za svaki primjerak na bibliografskom zapisu – klikamo na barkod da bismo otvorili zapis o primjerku.

3. Provjera starih zadužnica

  • uvijek je važno prvo staviti rezervacije na naslove, a tek onda provjeravati zadužnice
  • za svaki primjerak koji je na našem katu provjeravamo stare zadužnice (provjeriti da se radi o pravom primjerku prema inv. br.)
  • provjeru zadužnica mogu raditi demonstratori kojima se samo isprinta lista
  • mijenjamo statuse na svim primjercima za koje smo provjerili zaduženja:
a)ako smo ustanovili da je knjiga u starim zaduženjima – 'U staroj evidenciji posudbe'
b)ako smo ustanovili da je knjiga u starim zaduženjima, i već smo poslali opomenu – 'Poslana opomena'
c)ako nismo našli zaduženja za taj primjerak – 'zahtjev za ZS'

obavijesti korisnicima?

4. Zatvoreno spremište

u 8 i u 14h generiraju se liste zahtjeva za ZS
vade se svi primjerci jednog naslova (pa višak ide na obradu u OP)ili ne?
rezerviraju se svi bibl. zapisi za jedan naslov ili ne?

3. Pult prizemlje

čipiranje
obrada primjerka (promjena lokacije u 'pult prizemlje', brisanje predložene signature)
ako se knjiga vraća u ZS - lokacija: ZS i stara sig.


 

Upload Files

Click "Browse" to find the file you want to upload. When you click "Upload file" your file will be uploaded and added to the list of attachments for this page.

Maximum file size: 50MB

 
 
 
File Name Author Date Uploaded Size

Save Page As

Enter a meaningful and distinctive title for your page.

Page Title:

Tip: You'll be able to find this page later by using the title you choose.

Page Already Exists

There is already a page named XXX. Would you like to:

Save with a different name:

Save the page with the name "XXX"

Append your text to the bottom of the existing page named: "XXX"

Upload Files

Click "Browse" to find the file you want to upload. When you click "Add file" this file will be added to the list of attachments for this page, and uploaded when you save the page.

 
 
 
Add Tags

Enter a tag and click "Add tag". The tag will be saved when you save the page.

Tag: 

Suggestions: