V
18  
Tags
There are no tags for this page.
Attachments
Koha Croatian user group
Funkcionalnost Koha softvera

Sve informacije o slobodnom softveru za knjižnično poslovanje Koha su dostupne na službenim stranicama softvera http://koha-community.org.



Koha je integrirani knjižnični softver što znači da podržava cjelokupno knjižnično poslovanje - nabavu, obradu i pretraživanje.

Koha je otvoreni softver što znači da je podatke iz Kohe moguće razmjenjivati s drugim sustavima kroz standarde i protokole.

Osnovna funkcionalnost

Nabava

  • korisnici mogu predložiti naslove za nabavu (evidencija desiderata)
  • nabava iz više izvora financiranja (mjesta troška)
  • nabava prema ugovoru s dobavljačem
  • vođenje kompletne dokumentacije o procesu nabave (izdavanje narudžbenica, evidencija računa)
  • automatsko dodijeljivanje inventarnog broja prilikom zaprimanja građe
  • nekoliko načina za izradu inicijalnog zapisa o građi koja se nabavlja:
    • izrada minimanlong kataložnog zapisa
    • preuzimanje udaljenih podataka uz pomoć Z39.50 protokola
    • preuzimanje podataka iz lokalne datoteke s MARC zapisima
    • preuzimanje podataka iz baze desiderata

Katalogizacija - izrada bibliografskih zapisa i održavanje knjižničnog kataloga

  • podrška za MARC (UNIMARC i MARC21) formate
  • Z39.50 klijent za preuzimanje zapisa iz drugih knjižnica i izvora u MARC formatima
  • mogućnost unosa zapisa iz datoteke s podacima u MARC formatu
  • priređeni predlošci (templates) za katalogizaciju različitih vrsta građe (minimanlo monografije i serijske publikacije)
  • mogućnost samostalnog dodavanja novih predložaka za katalogizaciju, prema vlastitim potrebama, uz mogućnost korištenja bilo kojeg elementa iz MARC standarda zajedno s lokalnim poljima
  • provjera valjanosti unesenih podataka i dojava grešaka
  • izrada novog zapisa na temelju postojećeg
  • mogućnost uvida u više zapisa istovremeno
  • mogućost sakrivanja pojedinih bibliografskih zapisa iz javnog kataloga
  • alat za dedupliciranje bibliografskih zapisa

Normativna kontrola

  • podrška za MARC authority standard (osobna i korporativna imena, predmetna klasifikacija)
  • mogućnost konfiguracije modula za normativnu kontrolu vezano uz način automatskog povezivanja bibliogrfskih i normativnih zapisa
  • alat za dedupliciranje normativnih zapisa

Obrada primjeraka

  • automatsko generiranje bar-kodova
  • automatsko predlaganje signature na temelju klasifikacijske ili neke druge oznake
  • slobodno oblikovane javna i interna napomena za primjerak
  • evidencija oštećenih, izgubljenih i otpisanih primjeraka s mogućnošću dodavanja proizvoljno definiranih statusa
  • mogućnost dodavanja nekoliko primjeraka odjednom s podacima koji su isti za te primjerke
  • podrška za tiskanje bar-kodova i signatura

Obrada časopisa (periodika)

  • evidencija pretplate na časopise
  • zaprimanje sveščića prema unaprijed određenom periodicitetu
  • reklamacije časopisa
  • obaviještavanje korisnika o prisizanju novih brojeva
  • evidencija proslijeđivanja novih naslova (routing list)

Evidencija korisnika

  • pretraživanje prema imenu i prema članskom broju korisnika
  • mogućnost preuzimanja podataka o korisnicima iz drugih sustava u okolini (LDAP)
  • mogućnost unošenja napomena i/ili obavijesti:
    • internih napomena- vidljivih samo osoblju
    • obavijesti namijenjenih korisniku vidljivih na korisničkoj stranici
  • automatsko brisanje neaktivnih korisnika
  • mogućnost dodavanja proizvoljnog broja različitih identifikacijskih oznaka za korsnike (npr. OIB, JMBG, JMBAG, broj putovnice i slično)
  • procedura za anonimizaciju povijesti posudbe

Cirkulacija

Pravila posudbe

  • pravila posudbe definiraju se prema vrstama građe i kategoriji korisnika te je potrebno odrediti:
    • rokove posudbe,
    • maksimalnu količinu istovremeno posuđenih primjeraka građe,
    • je li moguće obnoviti rok posudbe i koliko puta je obnavljanje dozvoljeno,
    • je li moguće rezervirati građu te
    • plaća li se zakasnina i period odgode plaćanja.
  • mogućnost definiranja različitih pravila posudbe za pojedine zbirke (branches)
  • mogućnost postavljanja datuma do kojeg svi korisnici moraju vratiti knjige, bez obzira kad su ih posudili.
  • mogućnost da se građa posuđuje na različito vrijeme: na sat, preko noći, preko vikenda
  • mogućnost da se dani kada je knjižnica zatvorena ne računaju se u rok posudbe niti se u te dane računa zakasnina
  • mogućnost da se korisniku koji kasni s vraćanjem građe ograniči posudba
  • mogućnost da se korisniku koji nije platio zakasninu ograniči posudba
  • mogućnost određenja maksimalnog iznosa zakasnine
  • knjižno osoblje može "pregaziti" bilo koje pravilo

Posudba

  • brz i točan unos identifikacijskog broja korisnika jedinice (učitavanjem linijskog koda, podataka s identifikacijskih kartica i preko tipkovnice) s potvrdom podataka o korisniku i o jedinici
  • automatsko blokiranje kod prekoračenja ovlasti zadanih u pravilima posudbe
  • ispis jedinica kojima je istekao rok posudbe
  • obavijest o neplaćenim zakasninama
  • automatsko blokiranje ako je naslov rezerviran na drugog korisnika i mogućnost otkazivanja rezervacije
  • prikaz poruka za korisnike od strane osoblja i interne napomene
  • jednostavan pristup datoteci korisnika u svrhu provjere podataka
  • obavijest ako je primjerak već posuđen (tj. nije prethodno razdužen) i mogućnost da se akcije razduživanja i zaduživanja u takvim slučajevima obave u jednom koraku

Obnavljanje zaduženja

  • mogućnost skupnog obnavljanja zaduženja za svu građu koje je neki korisnik posudio
  • mogućnost da korisnici samostalno obnove zaduženje
  • novi rok se određuje prema datumu kad je rok istekao
  • novi rok se određuje prema datumu kad je rok produžen
  • ako je naslov rezerviran, nije moguće obnoviti zaduženje

Rezervacije

  • postavljanje rezervacija na nivou naslova (ili na sve primjerke ili samo na određene primjerke)
  • redoslijed čekanja s mogućnošću davanja prioriteta pojedinim korisnicima
  • automatsko slanje poziva za vraćanje knjiga koje su rezervirane
  • automatsko slanje obavijesti korisniku kad je rezervirana građa spremna za preuzimanje
  • podešavanje vremenskog perioda u kojem korisnik mora podići rezerviranu knjigu
  • poništenje rezervacije ako korisnik nije došao po rezerviranu jedinicu
  • poništenje rezervacije nakon određenog vremena ako se zahtjevu nije udovoljilo
  • mogućnost podešavanja maksimalnog broja rezervacija po korisniku
  • korisnik ne može rezervirati knjigu ako ima zakasninu veću od nekog iznosa
  • mogućnost da korisnici rezerviraju samo one knjige koje su trenutno u posudbi ili sve knjige (opcija)
  • oštećenje knjige moguće/nije moguće rezervirati (opcija)
  • mogućnost da se datum rezervacije postavi u budućnost, a ne samo na dan kad je rezervacija učinjena
  • mogućnost da korisnik samostalno rezervira naslov preko OPAC-a

Zakasnine

  • iznos zakasnine određuje se prema danu, a različito za različite vrste građe i kategorije korisnika
  • korisnik ne može posuditi knjigu ako ima više od određenog iznosa zakasnine
  • korisnik ne može produžiti rok vraćanja knjige ako ima više od određenog iznosa zakasnine
  • mogućnost tiskanja potvrde o plaćenoj zakasnini
  • mogućnost "rastuće zakasnine" kao kaznene mjere

Vraćanje

  • vraćanje moguće bez identifikacije korisnika
  • ako korisnik ima zakasninu, mogućnost naplate direktno sa sučelja za vraćanje

Izvještaji

  • priređeni osnovni izvještaji o cirkulaciji (zakasnine, rezervacije i prekoračenje roka vraćanja itd.), nabavi, katalogizaciji
  • mogućnost da knjižnica sama odredi i neku drugu vrstu izvještaja potrebnih za poslovanje

Pretraživanje (katalozi)

  • posebno sučelje za osoblje knjižnice
  • posebno javno sučelje za krajnje korisnike (OPAC)
  • jednostavno i složeno pretraživanje
  • mogućnost dodavanja proizvoljne količine polja u kriterije za pretraživanje
  • sortiranje rezultata prema prozivoljnom broju kriterija
  • formati prikaza podataka ISBD i MARC
  • preuzimanje rezultata pretraživanja (MARC i dr.)
  • slanje rezultata pretraživanja e-poštom
  • višejezično sučelje
  • mogućnost da se u OPAC-u sakriju neki primjerci, koji ostaju vidljivi osoblju knjižnice (npr. izgubljeni ili otpisani primjerci se ne vide u OPAC-u, a vide u sučelju za osoblje)
  • mogućnost da se u OPAC-u prikaže napomena o statusu primjerka različita od one koja se vidi u intranetu (npr. u OPAC-u se vidi samo da je knjiga oštećena, a u intranetu se vidi da li je poslana na uvez)
  • mogućnost izrade javnih i privatnih popisa naslova koji se čuvaju u katalogu
  • mogućnost da se u rezultatima pretraživanja prikažu podaci iz drugih izvora (npr. Amazon prikazi knjiga, Google books covers)
  • pristup sučelju za uređivanja zapisa direktno iz rezultata pretraživanja u sučelju za knjižničare
  • OPAC: poveznice na pretraživanje drugih izvora s ugrađenim upitima (veza na naslov u drugom izvoru, npr. katalogu neke druge knjižnice)
  • OPAC: podrška za tagove

Izvještaji

  • mogućost izrade izvještaja uz pomoć SQL upita
  • mogućnost dohvaćanja svih podataka u bazi u svrhu izrade izvještaja

Mogućnosti za registrirane korisnike

  • direktna prijava uz pomoć AAI@EduHr i/ili članskog broja
  • uvid u trenutna zaduženja i rezervacije na osobnoj stranici unutar sustava
  • uvid u povijest čitanja
  • mogućnost samostalne rezervacije knjiga
  • spremanje/brisanje povijesti pretraživanja
  • odabir vrste i frekvencije obavijesti koje korisnik prima putem elektroničke pošte (zaduženje, razduženje, istek roka posudbe, ispunjena rezervacija)
  • mogućnost mijenjanja osobnih podataka (osoblje treba odobriti promjene)
  • mogućnost izrade popisa zanimljivih naslova koji se čuvaju na osobnoj stranici
  • mogućnost dodavanja tagova i komentara uz naslove

Slanje obavijesti korisnicima

e-mailom i/ili SMS-om:

  • posudba
  • vraćanje
  • obavijest o prekoračenju roka posudbe
  • upozorenje o skorom isteku roka posudbe
  • rezervacija je spremna za preuzimanje

definiranje obavijesti:

  • samostalno definiranje sadržaja poruke
  • mogućnost definiranja različitih obavijesti za različite kategorije korisnika

Podešavanje sustava i pomoćni alati

  • jednostavno administracijsko sučelje dostupno preko web sučelja
  • mogućnost pretraživanja opcija u administracijskom sučelju prema nazivu opcije i opisu
  • mogućnost exporta cijele bibliografske baze podataka u različite formate (minimalno MARC)
  • mogućost exporta svih ostalih podataka - podaci o korisnicima, (anonimizirana) povijest posudbe, podaci o nabavi i pretplati na časopise

Opće karakteristike

  • web sučelje za sve funkcije (nema potrebe instalirati klijente na radne stanice za knjižničare)
  • potpuna utf-8 podrška u svim modulima
  • mogućnost izrade prilagođenog OPAC sučelja radi usklađivanja s vizualnim dizajnom web stranica knjižnice
  • mogućnost automatiziranja administratorskih zadataka izradom skripti
  • zapisivanje logova za sve važne akcije
  • mogućnost automatskog mijenjanja podataka o primjercima prema određenim kriterijima
  • mogućnost automatskog mijenjanja bibliografskih zapisa prema određenim kriterijima
  • raspoloživost nadogradnje sustava (nova verzija softvera) barem 2 puta godišnje

Integracija s drugim sustavima

  • integracija s RFID opremom (Knjižnica FFZG)
  • integracija sa sustavom studomata - mogućnost ograničavanja upisa studentima koji nisu podmirli obaveze u knjižnici (nevraćene knjiga i zakasnine) (Knjižnica FER)
  • usklađivanje vizulanog dizajna s webom organizacije (korištenjem CSS-a)
  • single sign-on, LDAP
  • isporuka popisa u formatu prikladnom za preuzimanje u druge sustave (ISO-2709, JSON, RSS, OAI, ..)

Tehnička specifikacija

  • Mogućnost instalacije na postojeću infrastrukturu virtualnih servera (VMware)
  • Specifikacija virtualne mašine: dual-core, min. 2GB RAM, 20 GB disk)
  • Pristup do virtualne mašine korištenjem Cisco VPN-a
  • Operativni sustav GNU Debian Linux, programski jezik Perl, baza podataka MySQL
  • Mogućnost stvanja dnevnih backup-a svih podataka i podešavanja na lokalnom disku dostupnom za backup.
  • Mogućnost integracije s imeničkim direktorijima organizacije (Active Directory)
  • korištenjem LDAP-a za logiranje korisnika preko logina i passworda
  • single sign-on autorizacije u browseru (Internet Explorer)
  • Pristup web sučelju za krajnje korisnike i knjižničare štićeno SSL certifikatima korištenjem HTTPS-a
  • Import postojećih organizacijskih jedinica iz drugih sustava (npr. SAP)
  • Mogućnost generiranja meta podataka iz drugih izvora korištenjem HTTP API-ja

 

Upload Files

Click "Browse" to find the file you want to upload. When you click "Upload file" your file will be uploaded and added to the list of attachments for this page.

Maximum file size: 50MB

 
 
 
File Name Author Date Uploaded Size

Save Page As

Enter a meaningful and distinctive title for your page.

Page Title:

Tip: You'll be able to find this page later by using the title you choose.

Page Already Exists

There is already a page named XXX. Would you like to:

Save with a different name:

Save the page with the name "XXX"

Append your text to the bottom of the existing page named: "XXX"

Upload Files

Click "Browse" to find the file you want to upload. When you click "Add file" this file will be added to the list of attachments for this page, and uploaded when you save the page.

 
 
 
Add Tags

Enter a tag and click "Add tag". The tag will be saved when you save the page.

Tag: 

Suggestions: