Koha Croatian user group
Funkcionalnost Koha softvera: Revision 7


Osnovna funkcionalnost

Nabava

  • evidencije više izvora sredstava/troškova
  • nabava od različitih dobavljača
  • nabava prema ugovoru s dobavljačem
  • mogućnost da korisnici predlože naslove za nabavu (evidencija desiderata)
  • nabava postojećeg naslova - podaci o naslovu preuzimaju se iz postojećeg kataložnog zapisa
  • nabava novog naslova - nekoliko opcija za preuzimanje podataka o naslovu:
    • izrada minimanlong kataložnog zapisa
    • preuzimanje udaljenih podataka uz pomoć Z39.50 protokola
    • preuzimanje podataka iz lokalne datoteke s MARC zapisima
    • preuzimanje podataka iz baze desiderata

Katalogiziacija - izrada i preuzimanje bibliografskih zapisa

  • podrška za MARC (UNIMARC i MARC21_ formate s mogućnošću korištenja bilo kojeg polja iz standarda
  • Z39.50 klijent za preuzimanje zapisa
  • mogućnost prijenosa zapisa iz datoteke s podacima u MARC formatu
  • normativna baza
  • priređeni predlošci (templates) za katalogizaciju različitih vrsta građe (minimanlo monografije i serijske publikacije)
  • mogućnost samostalnog dodavanja novih predložaka za katalogizaciju, prema vlastitim potrebama
  • provjera valjanosti unesenih podataka i dojava grešaka
  • izrada novog zapisa na temelju postojećeg
  • mogućnost otvaranja više zapisa istovremeno
  • jednostavno ispravljanje i brisanje zapisa
  • mogućost sakrivanja pojedinih bibliografskih zapisa iz javnog kataloga

Obrada primjeraka

  • automatsko generiranje barkoda
  • automatsko predlaganje signature na temelju klasifikacijske ili neke druge oznake
  • slobodno oblikovane javna i interna napomena za primjerak
  • evidencija izgubljenih i otpisanih primjeraka
  • mogućnost dodavanja više različitih, proizvoljo definiranih statusa za primjerak
  • mogućnost dodavanja nekoliko primjeraka s istim oznakama odjednom
  • podrška za printanje barkoda i signatura

Obrada časopisa (periodika)

  • evidencija pretplate na časopise
  • zaprimanje sveščića prema unaprijed određenom periodicitetu
  • reklamacije časopisa
  • obaviještavanje korisnika o prisizanju novih brojeva
  • evidencija proslijeđivanja novih naslova (routing list)

Evidencija korisnika

  • pretraživanje prema imenu i prema članskom broju korisnika
  • mogućnost preuzimanja podataka o korisnicima iz drugih sustava u okolini (LDAP)
  • mogućnost unošenja napomena i/ili obavijesti:
    • internih napomena- vidljivih samo osoblju
    • obavijesti namijenjenih korisniku vidljivih na korisničkoj stranici
  • automatsko brisanje neaktivnih korisnika
  • mogućnost dodavanja proizvoljnog broja različitih identifikacijskih oznaka za korsnike (npr. OIB, JMBG, JMBAG, broj putovnice i slično)
  • procedura za anonimizaciju povijesti posudbe

Cirkulacija

Pravila posudbe

mogućnost definiranja pravila posudbe prema vrstama građe i kategoriji korisnika. za svaku kategoriju korisnika i vrstu građe treba odrediti:

    • maksimalnu količina istovremeno posuđenih primjeraka
    • period posudbe
    • mogućnosti obnavljanja zaduženja i koliko puta je obnavljanje dozvoljeno
    • mogućnosti rezerviranja
    • zakasnine i period odgode plaćanja
  • mogućnost definiranja različitih pravila posudbe za pojedine zbirke (branches)
  • mogućnost postavljanja datuma do kojeg svi korisnici moraju vratiti knjige, bez obzira kad su ih posudili.
  • mogućnost da se građa posuđuje na različito vrijeme: na sat, preko noći, preko vikenda
  • dani kada je knjižnica zatvorena ne računaju se u rok posudbe niti se u te dane računa zakasnina
  • mogućnost da se korisniku koji kasni s vraćanjem jedne knjige ograniči posudba
  • mogućnost da se korisniku koji nije platio zakasninu ograniči posudba
  • mogućnost određenja maksimalnog iznosa zakasnine
  • knjižno osoblje može "pregaziti" bilo koje pravilo

Posudba

  • brz i točan unos identifikacijskog broja korisnika jedinice (učitavanjem linijskog koda, podataka s identifikacijskih kartica i preko tipkovnice) s potvrdom podataka o korisniku i o jedinici
  • automatsko blokiranje kod prekoračenja ovlasti zadanih u pravilima posudbe
  • ispis jedinica kojima je istekao rok posudbe
  • obavijest o neplaćenim zakasninama
  • automatsko blokiranje ako je naslov rezerviran na drugog korisnika i mogućnost otkazivanja rezervacije
  • prikaz poruka za korisnike od strane osoblja i interne napomene
  • jednostavan pristup datoteci korisnika u svrhu provjere podataka
  • obavijest ako je primjerak već posuđen (tj. nije prethodno razdužen) i mogućnost da se akcije razduživanja i zaduživanja u takvim slučajevima obave u jednom koraku

Obnavljanje zaduženja

  • mogućnost skupnog obnavljanja zaduženja za svu građu koje je neki korisnik posudio
  • mogućnost da korisnici samostalno obnove zaduženje
  • novi rok se određuje prema datumu kad je rok istekao
  • novi rok se određuje prema datumu kad je rok produžen
  • ako je naslov rezerviran, nije moguće obnoviti zaduženje

Rezervacije

  • postavljanje rezervacija na nivou naslova (ili na sve primjerke ili samo na određene primjerke)
  • redoslijed čekanja s mogućnošću davanja prioriteta pojedinim korisnicima
  • automatsko slanje poziva za vraćanje knjiga koje su rezervirane
  • automatsko slanje obavijesti korisniku kad je rezervirana građa spremna za preuzimanje
  • podešavanje vremenskog perioda u kojem korisnik mora podići rezerviranu knjigu
  • poništenje rezervacije ako korisnik nije došao po rezerviranu jedinicu
  • poništenje rezervacije nakon određenog vremena ako se zahtjevu nije udovoljilo
  • mogućnost podešavanja maksimalnog broja rezervacija po korisniku
  • korisnik ne može rezervirati knjigu ako ima zakasninu veću od nekog iznosa
  • mogućnost da korisnici rezerviraju samo one knjige koje su trenutno u posudbi ili sve knjige (opcija)
  • oštećenje knjige moguće/nije moguće rezervirati (opcija)
  • mogućnost da se datum rezervacije postavi u budućnost, a ne samo na dan kad je rezervacija učinjena
  • mogućnost da korisnik samostalno rezervira naslov preko OPAC-a

Zakasnine

  • iznos zakasnine određuje se prema danu, a različito za različite vrste građe i kategorije korisnika
  • korisnik ne može posuditi knjigu ako ima više od određenog iznosa zakasnine
  • korisnik ne može produžiti rok vraćanja knjige ako ima više od određenog iznosa zakasnine
  • mogućnost tiskanja potvrde o plaćenoj zakasnini
  • mogućnost "rastuće zakasnine" kao kaznene mjere

Vraćanje

  • vraćanje moguće bez identifikacije korisnika
  • ako korisnik ima zakasninu, mogućnost naplate direktno sa sučelja za vraćanje

Izvještaji

  • priređeni osnovni izvještaji o cirkulaciji (zakasnine, rezervacije i prekoračenje roka vraćanja itd.), nabavi, katalogizaciji
  • mogućnost da knjižnica sama odredi i neku drugu vrstu izvještaja potrebnih za poslovanje

Pretraživanje (katalozi)

  • posebno sučelje za osoblje knjižnice
  • posebno javno sučelje za krajnje korisnike (OPAC)
  • jednostavno i složeno pretraživanje
  • mogućnost dodavanja proizvoljne količine polja u kriterije za pretraživanje
  • sortiranje rezultata prema prozivoljnom broju kriterija
  • formati prikaza podataka ISBD i MARC
  • preuzimanje rezultata pretraživanja (MARC i dr.)
  • slanje rezultata pretraživanja e-poštom
  • višejezično sučelje
  • mogućnost da se u OPAC-u sakriju neki primjerci, koji ostaju vidljivi osoblju knjižnice (npr. izgubljeni ili otpisani primjerci se ne vide u OPAC-u, a vide u sučelju za osoblje)
  • mogućnost da se u OPAC-u prikaže napomena o statusu primjerka različita od one koja se vidi u intranetu (npr. u OPAC-u se vidi samo da je knjiga oštećena, a u intranetu se vidi da li je poslana na uvez)
  • mogućnost izrade javnih i privatnih popisa naslova koji se čuvaju u katalogu
  • mogućnost da se u rezultatima pretraživanja prikažu podaci iz drugih izvora (npr. Amazon prikazi knjiga, Google books covers)
  • pristup sučelju za uređivanja zapisa direktno iz rezultata pretraživanja u sučelju za knjižničare
  • OPAC: poveznice na pretraživanje drugih izvora s ugrađenim upitima (veza na naslov u drugom izvoru, npr. katalogu neke druge knjižnice)
  • OPAC: podrška za tagove

Izvještaji

  • mogućost izrade izvještaja uz pomoć SQL upita
  • mogućnost dohvaćanja svih podataka u bazi u svrhu izrade izvještaja

Mogućnosti za registrirane korisnike

  • direktna prijava uz pomoć AAI@EduHr i/ili članskog broja
  • uvid u trenutna zaduženja i rezervacije na osobnoj stranici unutar sustava
  • uvid u povijest čitanja
  • mogućnost samostalne rezervacije knjiga
  • spremanje/brisanje povijesti pretraživanja
  • odabir vrste i frekvencije obavijesti koje korisnik prima putem elektroničke pošte (zaduženje, razduženje, istek roka posudbe, ispunjena rezervacija)
  • mogućnost mijenjanja osobnih podataka (osoblje treba odobriti promjene)
  • mogućnost izrade popisa zanimljivih naslova koji se čuvaju na osobnoj stranici
  • mogućnost dodavanja tagova i komentara uz naslove

Slanje obavijesti korisnicima

e-mailom i/ili SMS-om:

  • posudba
  • vraćanje
  • obavijest o prekoračenju roka posudbe
  • upozorenje o skorom isteku roka posudbe
  • rezervacija je spremna za preuzimanje

konfiguracija:

  • samostalno definiranje sadržaja poruke
  • mogućnost definiranja različitih obavijesti za različite kategorije korisnika

Podešavanje sustava i pomoćni alati

  • jednostavno administracijsko sučelje dostupno preko web sučelja
  • mogućnost pretraživanja opcija u administracijskom sučelju prema nazivu opcije i opisu
  • mogućnost exporta cijele bibliografske baze podataka u različite formate (minimalno MARC)
  • mogućost exporta svih ostalih podataka - podaci o korisnicima, (anonimizirana) povijest posudbe, podaci o nabavi i pretplati na časopise

Opće karakteristike

  • web sučelje za sve funkcije (nema potrebe instalirati klijente na radne stanice za knjižničare)
  • potpuna utf-8 podrška u svim modulima
  • mogućnost izrade prilagođenog OPAC sučelja radi usklađivanja s vizualnim dizajnom web stranica knjižnice
  • mogućnost automatiziranja administratorskih zadataka izradom skripti
  • zapisivanje logova za sve važne akcije
  • mogućnost automatskog mijenjanja podataka o primjercima prema određenim kriterijima
  • mogućnost automatskog mijenjanja bibliografskih zapisa prema određenim kriterijima
  • raspoloživost nadogradnje sustava (nova verzija softvera) barem 2 puta godišnje

Integracija s drugim sustavima

  • integracija sa sustavom studomata - mogućnost ograničavanja upisa studentima koji nisu podmirli obaveze u knjižnici (nevraćene knjiga i zakasnine)
  • integracija sa webom organizacije
  • single sign-on
  • isporuka popisa u formatu prikladnom za prikazivanje na web stranici

Tehnička specifikacija

  • Mogućnost instalacije na postojeću infrastrukturu virtualnih servera (VMware)
  • Specifikacija virtualne mašine: dual-core, min. 2GB RAM, 20 GB disk)
  • Pristup do virtualne mašine korištenjem Cisco VPN-a
  • Operativni sustav GNU Debian Linux, programski jezik Perl, baza podataka MySQL
  • Mogućnost stvanja dnevnih backup-a svih podataka i podešavanja na lokalnom disku dostupnom za backup.
  • Mogućnost integracije s imeničkim direktorijima organizacije (Active Directory)
  • korištenjem LDAP-a za logiranje korisnika preko logina i passworda
  • single sign-on autorizacije u browseru (Internet Explorer)
  • Pristup web sučelju za krajnje korisnike i knjižničare štićeno SSL certifikatima korištenjem HTTPS-a
  • Import postojećih organizacijskih jedinica iz SAP-a
  • Mogućnost generiranja meta podataka o bazi znanja korištenjem HTTP API-ja