Voyager implementacija
Voyager implementacija: Revision 36

Implementacija knjižničnog sustava Voyager u Knjižnice Filozofskog fakulteta

Implementacija se temelji na iskustvima u NSK. Na ovim stranicama su popisane aktivnosti koje je obavljala NSK tijekom procesa implenentacije, na temelju izvještaja o implementacij objavljenog na web stranicama NSK.

Aktivnosti treba smjestiti u terminski plan, prilagođen potrebama FF-a. Utvrditi zadatke koje FF ne treba obaviti, jer su vec napravljeni u NSK.

Od NSK očekujemo :

  • dobiti na uvid dokumentaciju na temelju koje se konfiguriraju pojedini moduli Voyager-a
  • dobiti na uvid konfiguraciju Voyager modula (preuzeti Voyager konfiguraciju)
  • detaljnije pojašnjenje pojedinih aktivnosti
  • sugestije oko procesa implementacije na temelju vlastitih iskustava (npr. ovo je trajalo kratko, a ovo dugo, ovo je išlo glatko i po planu, ovo nije, ovo treba hitno i obavezno napraviti, a ovo može pričekati..., jesu li sve dolje aktivnosti potrebne?).

Prioriteti:
1. Donošenje konačne odluke o broju i strukturi baza.
Radni scenarij unutar ZG sveučilišta:

  • Jedna baza za NSK, jedna baza za sve ostale članice unutar koje postoji više owning libraries

Obrazloženje: ... pozitivno/negativno

2. Procjena troškova implementacije.

  • popis poslova koje uključuje implementacija
  • broj ljudi/radnog vremena potrebnih za obavljanje posla
  • procjena vlastitih kadrovskih kapaciteta i projekcija potrebe za novim (privremenim, a ako se pokaže potrenim, onda stalnim) radnim mjestima
  • troškovi konverzije
  • potrebna oprema
  • troškovi edukacije
  • obračun troškova

Voyager implementacija does not have any headers.


1. Tehničke pretpostavke

Obavljeno u NSK:

  • kupnja instalacija i konfiguracija servera
  • instalacija aplikativnog softvera
  • edukacija tehničkog osoblja za rad s Voyager-om
  • postavljanje testne i produkcijske baze
    • pitanje broja i strukture baza za ZG sveučilište

Obavljeno na FFZG:

  • preuzimanje Voyager klijenata od NSK i instalacija na lokalna računala

2. Konfiguriranje sustava prije testiranja

Obavljeno u NSK:

  • Određivanje parametara za sigurnost podataka
  • planiranje procesa rada za vrijeme kad će se prestati s katalogiziranjem
  • početak testne konfiguracije WebVoyagea, uključujući definiranje naziva u OPAC sučelju
    • Location limit groups (korisničkih grupa različitih lokacija)
    • field weighting (širina polja)
    • OPAC request forms (formi za upite u OPAC-u)
  • Z39.50 konekcije
  • opcije procesa deduplikacije
  • modifikacije indeksa
  • WebVoyage konfiguracija na serveru (opac.ini file)
  • Radni materijali i upute za krajnje korisnike

Treba obaviti FFZG:

  • preuzimanje konfiguracijskih parametara od NSK
  • dogovaranje i usklađivanje parametara na razini baze (s ostalim knjižnicama u istoj bazi)
  • prilagodba konfiguracijskih parametara za FF
    • sigurnost, korisnički profili, lokacije
    • OPAC
    • Z39.50
    • deduplikacija
    • modifikacije indeksa
    • .. ?
  • testno punjenje bib. zapisima - kako se uskladiti s ostalima?
  • WebVoyage konfigurancija ?

...

3. Konverzija/Migracija

Obavlja se na FFZG:

Proces konverzije kataložnih zapisa na FF-u opisan je na posebnim stranicama:

Treba obaviti zajedno s NSK:

Migracija se odvija u suradnji sa službama u NSK.

NSK dokumenti:

4. Implementacija Voyager modula

  • analiza postojećih radnih procesa
  • podešavanje i testiranje SYSADMIN-modula u Voyageru
  • izrada prikaza WebVoyage-a (WebOpac)

Trebamo uvid u dokumente izrađene u NSK za potrebe implementacije.

4.1. Nabava i prijem građe

Obavljeno u NSK:

  • Definiranje lokacija na kojima se odvija rad -- FF:Lokacije za nabavu
    • evidencija pristigle građe
    • deziderata
    • kontinuacija serijskih publikacija
    • (organizacija rada) – analiza postojećeg stanja
  • Definiranje vrste građe -- FF:Vrste građe
  • Definiranje lokacija ispisa izvještaja -- FF: Lokacije ispisa izvještaja za nabavu
  • Određivanje profila za nabavu/prijem i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti -- FF: Profili za nabavu
  • Opisati proces rada prema tipu građe i načinima nabave -- FF: Proces rada prema tipu građe i načinima nabave
  • Defnirati profile za rad u Voyagreu
  • Odrediti načine prikaza podataka u WebPAC-u
  • Odrediti statističke kategorije za izvještaje
  • Odrediti: Fund types, Vendor types, Mark Reasons, PO Types, Policy Definitions, Vendor Reports, Vendor Types
  • Odrediti načine provjere jedinstvenosti naslova -- FF:Načini provjere jedinstvenosti naslova
  • Odrediti plan za izradu predzapisa
  • Odrediti proces kontinuacije serijskih publikacija kroz Voyager
  • Odrediti vremenske okvire nabave (za reklamacije i sl.) -- FF: Vremenski okviri nabave
  • Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
  • Prevesti terminologiju sistemskih poruka

4.2. Obrada i bibliografije

Obavljeno u NSK:

  • Definiranje lokacija na kojima se odvija rad -- FF: Lokacije za obradu
    • normativa (formalna, sadržajna i klasifikacija)
    • katalogizacija
    • bibliografija
  • Definiranje ovlasnica za rad ???
  • Definiranje lokacija na kojima se građa nalazi
  • Definiranje lokacija ispisa izvještaja -- FF: Lokacije ispisa izvještaja za obradu
  • Određivanje profila za obradu i bibliografije i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti -- FF:Profili za obradu i bibliografije
  • Opisati proces rada prema tipu građe i načinima obrade -- FF:Proces rada prema tipu građe i načinima obrade
  • Odrediti vrijednosti za deduplikaciju normativnih zapisa
  • Odrediti vrijednosti za deduplikaciju bibliografskih zapisa
  • Organizirati sastanak o ovlasnicama s obziron na zbirke gađe posebne vrste
  • Odrediti pravila za uvoz podataka iz drugih baza
  • Odrediti načina prikaza podataka u WebPAC-u
  • Odrediti statističke kategorije za izvještaje
  • Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
  • Prevesti terminologiju sistemskih poruka
  • sakupljanje primjedbi i sugestija za WebPAC
  • nakon implementacije tih primjedbi i sugestija ponovne konzultacije i predaja konačnih primjedbi i sugestija za WebPAC
  • rad na ispravcima u A bazi
  • rad na ispravcima u B bazi
  • rad na ispravcima baze copy slogova
  • prikupljanje svih sistemskih poruka koje bi trebale bit prevedene
  • prevođenje materijala koji su već dostavljeni na prijevod
  • prevođenje tekstova sistemskih poruka
  • izrada obrazaca za obradu građe prema vrstama građe i poslova
  • izrada skraćenih uputa za obradu građe
  • sudjelovanje u dodatnim aktivnostima prije završnog testiranja sustava

4.3. Korisničke usluge

Obavljeno u NSK:

  • Definiranje vrsta korisnika NSK imajući u vidu strukturu čitavog sveučilišnog sustava
  • Definiranje korištenja građe – ograničenja
  • Definiranje načina posudbe, unutar knjižnice, izvan knjižnice i međuknjižnične posudbe (lokacije, rokovi, produženje, prekoračenje, rezervacije i sl.)
  • Definiranje lokacija na kojima se građa obrađuje
  • Definiranje lokacija na kojima se građa posuđuje
  • Definiranje lokacija ispisa izvještaja
  • Određivanje profila za korisničke usluge i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti
  • Opisati proces rada prema tipu građe i načinima kolanja
  • Određivanje klastera i matrice za posudbu građe
  • Definiranje formulara za posudbu, naruđbu, rezervaciju,...
  • Definiranje ispisa izvještaja kolanja građe
  • Odrediti načina prikaza podataka u WebPAC-u
  • Odrediti statističke kategorije za izvještaje
  • Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
  • Prevesti terminologiju sistemskih poruka
  • Postaviti WebVoyage
    • napraviti grafičko rješenje (za NSK i uniformno za ostatak sustava)
    • napraviti funkcionalno rješenje:
      • na temelju postavki SysAdmin odrediti način rada WebPAC-a
      • ugraditi načine prikaza podataka i terminologije dobivenih od drugih grupa
      • uspostaviti dvojezičan WebPAC
  • podnošenje sugestija i prijedloga za WebPAC, te izrada pomoći i ostalih pripadajućih tekstova
  • implementacija primjedbi i sugestija za WebPAC
  • implementacija naknadnih primjedbi i sugestija za WebPAC
  • implementacija prijevoda sučelja na hrvatski jezik i izrada engleske inačice WebPAC-a
  • uskladiti razlike u predanim dokumentima za tipove korisnika i načine posudbe građe
  • uskladiti dokument kompletnog trećeg zadatka: (opisati proces rada prema tipu građe i načinima kolanja; određivanje klastera i matrice za posudbu građe; definiranje obrazaca za posudbu, narudžbu, rezervaciju,...; definiranje ispisa izvještaja kolanja građe; odrediti statističke kategorije za izvještaje)
  • izrada svih obrazaca za korisnike
  • sukladno definiranom procesu rada s korisnicima navesti prijedlog nabave tehničke opreme i sl.
  • rad na ispravcima baze korisnika
  • sudjelovanje u dodatnim aktivnostima prije završnog testiranja sustava

4.4. Zbirke građe posebne vrste

Obavljeno u NSK:

  • Definiranje vrsta korisnika NSK imajući u vidu strukturu čitavog sveučilišnog sustava
  • Definiranje korištenja građe – ograničenja
  • Definiranje načina posudbe, unutar knjižnice, izvan knjižnice i međuknjižnične posudbe (lokacije, rokovi, produženje, prekoračenje, rezervacije i sl.)
  • Definiranje lokacija na kojima se građa obrađuje
  • Definiranje lokacija na kojima se građa nalazi
  • Definiranje lokacija na kojima se građa posuđuje
  • Definiranje lokacija ispisa izvještaja
  • Definiranje lokacija na kojima se odvija rad:
    • deziderata
    • evidencija pristigle građe
    • (organizacija rada) – analiza postojećeg stanja
  • Definiranje vrste građe
  • Određivanje profila za zbirke građe posebne vrste i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti
  • Opisati proces rada prema tipu građe, načinima obrade i korištenja
  • Organizirati sastanak o ovlasnicama s Grupom za obradu i bibliografije
  • Odrediti načina prikaza podataka u WebPAC-u
  • Odrediti statističke kategorije za izvještaje
  • Prevesti terminologiju sistemskih poruka
  • Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
  • podnošenje sugestija i prijedloga za WebPAC
  • rad na ispravcima u A, B i C bazi
  • sudjelovanje u dodatnim aktivnostima prije završnog testiranja sustava

4.5. Tehnička podrška

Obavljeno u NSK:

  • Instaliranje client verzije instalacije (bez sistem-admin. modula) za članove grupa kojima još nije instalirana
  • Priprema za kreiranje virtualnih web hostova na drugom serveru - prijedlog realizacije, rokovi i sl. te ispitati mogućnosti i ograničenja
  • Plan uspostavljanja tehničkih preduvjeta za WebVoyage
  • Instalirati Voyager klijente na računala u knjižnici (prema popisu sastaviti prijedlog kome je potrebna koja konfiguracija)
  • Odrediti raspon IP adresa s kojima raspolažemo za uspostavljanje WebPAC-a cijelog sustava
  • Prijedlog registracije nove domene koja bi pokrivala cijelo ZG sveučilište
  • Osiguravanje sistemskog administriranja produkcijskog i Web servera

5. Edukacija


Dokumenti NSK:

Izvješće o radu na implementaciji knjižničnog softvera Voyager u NSK i knjižnicama u sustavu znanosti i visokog obrazovanja