Voyager implementacija
Voyager implementacija: Revision 15
Implementacija knjižničnog sustava Voyager u Knjižnice Filozofskog fakulteta
Aktivnosti:
1. Tehničke pretpostavke
NSK:
- kupnja instalacija i konfiguracija servera
- instalacija aplikativnog softvera
- edukacija tehničkog osoblja za rad s Voyager-om
- postavljanje testne i produkcijske baze za FFZG:
- pitanje broja i strukture baza za ZG sveučilište
FFZG:
- instalacija Voyager klijenata - softver preuzet od NSK, instalacija na FF-u obavljena
2. Konfiguriranje sustava prije testiranja
NSK:
- testiranje parametara administracije sustava (koristeći training db)
- pripreme za testno punjenje bib. zapisima
- utvrđivanje parametara za sigurnost podataka
- planiranje procesa rada za vrijeme kad će se prestati s katalogiziranjem
- početak testne konfiguracije WebVoyagea, uključujući definiranje naziva u OPAC sučelju
- Location limit groups (korisničkih grupa različitih lokacija)
- field weighting (širina polja)
- OPAC request forms (formi za upite u OPAC-u)
- Z39.50 konekcije
- opcije procesa deduplikacije
- modifikacije indeksa
- WebVoyage konfiguracija na serveru (opac.ini file)
- Radni materijali i upute za krajnje korisnike
FFZG:
- preuzimanje konfiguracijskih parametara od NSK
- dogovaranje i usklađivanje parametara na razini baze
- prilagodba konfiguracijskih parametara za FF
- sigurnost, korisnički profili, lokacije
- OPAC
- Z39.50
- deduplikacija
- modifikacije indeksa
- testno punjenje bib. zapisima
- WebVoyage
3. Konverzija/Migracija
FFZG
Proces konverzije kataložnih zapisa na FF-u opisan je na posebnim stranicama:
NSK
Migracija se odvija u suradnji sa službama u NSK.
4. Implementacija Voyager modula
- analiza postojećih radnih procesa
- podešavanje i testiranje SYSADMIN-modula u Voyageru
- izrada prikaza WebVoyage-a (WebOpac)
4.1. Nabava i prijem građe
- Definiranje lokacija na kojima se odvija rad
- evidencija pristigle građe
- deziderata
- kontinuacija serijskih publikacija
- (organizacija rada) – analiza postojećeg stanja
- Definiranje vrste građe
- Definiranje lokacija ispisa izvještaja
- Određivanje profila za nabavu/prijem i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti
- Opisati proces rada prema tipu građe i načinima nabave
- Defnirati profile za rad u Voyagreu
- Odrediti načine prikaza podataka u WebPAC-u
- Odrediti statističke kategorije za izvještaje
- Odrediti: Fund types, Vendor types, Mark Reasons, PO Types, Policy Definitions, Vendor Reports, Vendor Types
- Odrediti načine provjere jedinstvenosti naslova
- Odrediti plan za izradu predzapisa
- Odrediti proces kontinuacije serijskih publikacija kroz Voyager
- Odrediti vremenske okvire nabave (za reklamacije i sl.)
- Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
- Prevesti terminologiju sistemskih poruka
4.2. Obrada i bibliografije
- Definiranje lokacija na kojima se odvija rad:
- normativa (formalna, sadržajna i klasifikacija)
- katalogizacija
- bibliografija
- Definiranje ovlasnica za rad ???
- Definiranje lokacija na kojima se građa nalazi
- Definiranje lokacija ispisa izvještaja
- Određivanje profila za obradu i bibliografije i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti
- Opisati proces rada prema tipu građe i načinima obrade
- Odrediti vrijednosti za deduplikaciju normativnih zapisa
- Odrediti vrijednosti za deduplikaciju bibliografskih zapisa
- Organizirati sastanak o ovlasnicama s obziron na zbirke gađe posebne vrste
- Odrediti pravila za uvoz podataka iz drugih baza
- Odrediti načina prikaza podataka u WebPAC-u
- Odrediti statističke kategorije za izvještaje
- Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
- Prevesti terminologiju sistemskih poruka
- sakupljanje primjedbi i sugestija za WebPAC
- nakon implementacije tih primjedbi i sugestija ponovne konzultacije i predaja konačnih primjedbi i sugestija za WebPAC
- rad na ispravcima u A bazi
- rad na ispravcima u B bazi
- rad na ispravcima baze copy slogova
- prikupljanje svih sistemskih poruka koje bi trebale bit prevedene
- prevođenje materijala koji su već dostavljeni na prijevod (WebPAC od 01.09.)
- prevođenje tekstova sistemskih poruka (biti će dostavljeni do 01.10.)
- izrada obrazaca za obradu građe prema vrstama građe i poslova
- izrada skraćenih uputa za obradu građe
- sudjelovanje u dodatnim aktivnostima prije završnog testiranja sustava
4.3. Korisničke usluge
- Definiranje vrsta korisnika NSK imajući u vidu strukturu čitavog sveučilišnog sustava
- Definiranje korištenja građe – ograničenja
- Definiranje načina posudbe, unutar knjižnice, izvan knjižnice i međuknjižnične posudbe (lokacije, rokovi, produženje, prekoračenje, rezervacije i sl.)
- Definiranje lokacija na kojima se građa obrađuje
- Definiranje lokacija na kojima se građa posuđuje
- Definiranje lokacija ispisa izvještaja
- Određivanje profila za korisničke usluge i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti
- Opisati proces rada prema tipu građe i načinima kolanja
- Određivanje klastera i matrice za posudbu građe
- Definiranje formulara za posudbu, naruđbu, rezervaciju,...
- Definiranje ispisa izvještaja kolanja građe
- Odrediti načina prikaza podataka u WebPAC-u
- Odrediti statističke kategorije za izvještaje
- Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
- Prevesti terminologiju sistemskih poruka
- Postaviti WebVoyage
- napraviti grafičko rješenje (za NSK i uniformno za ostatak sustava)
- napraviti funkcionalno rješenje:
- na temelju postavki SysAdmin odrediti način rada WebPAC-a
- ugraditi načine prikaza podataka i terminologije dobivenih od drugih grupa
- uspostaviti dvojezičan WebPAC
- podnošenje sugestija i prijedloga za WebPAC, te izrada pomoći i ostalih pripadajućih tekstova
- implementacija primjedbi i sugestija za WebPAC
- implementacija naknadnih primjedbi i sugestija za WebPAC
- implementacija prijevoda sučelja na hrvatski jezik i izrada engleske inačice WebPAC-a
- uskladiti razlike u predanim dokumentima za tipove korisnika i načine posudbe građe
- uskladiti dokument kompletnog trećeg zadatka: (opisati proces rada prema tipu građe i načinima kolanja; određivanje klastera i matrice za posudbu građe; definiranje obrazaca za posudbu, narudžbu, rezervaciju,...; definiranje ispisa izvještaja kolanja građe; odrediti statističke kategorije za izvještaje)
- izrada svih obrazaca za korisnike
- sukladno definiranom procesu rada s korisnicima navesti prijedlog nabave tehničke opreme i sl.
- rad na ispravcima baze korisnika
- sudjelovanje u dodatnim aktivnostima prije završnog testiranja sustava
4.4. Zbirke građe posebne vrste
- Definiranje vrsta korisnika NSK imajući u vidu strukturu čitavog sveučilišnog sustava
- Definiranje korištenja građe – ograničenja
- Definiranje načina posudbe, unutar knjižnice, izvan knjižnice i međuknjižnične posudbe (lokacije, rokovi, produženje, prekoračenje, rezervacije i sl.)
- Definiranje lokacija na kojima se građa obrađuje
- Definiranje lokacija na kojima se građa nalazi
- Definiranje lokacija na kojima se građa posuđuje
- Definiranje lokacija ispisa izvještaja
- Definiranje lokacija na kojima se odvija rad:
- deziderata
- evidencija pristigle građe
- (organizacija rada) – analiza postojećeg stanja
- Definiranje vrste građe
- Određivanje profila za zbirke građe posebne vrste i pridruživanje imena osoba kojima se pojedinačni profili trebaju dodijeliti
- Opisati proces rada prema tipu građe, načinima obrade i korištenja
- Organizirati sastanak o ovlasnicama s Grupom za obradu i bibliografije
- Odrediti načina prikaza podataka u WebPAC-u
- Odrediti statističke kategorije za izvještaje
- Prevesti terminologiju sistemskih poruka
- Uskladiti tipove građe s drugim Odjelima u Knjižnici
- podnošenje sugestija i prijedloga za WebPAC
- rad na ispravcima u A, B i C bazi
- sudjelovanje u dodatnim aktivnostima prije završnog testiranja sustava
4.5. Tehnička podrška
- Instaliranje client verzije instalacije (bez sistem-admin. modula) za članove grupa kojima još nije instalirana
- Priprema za kreiranje virtualnih web hostova na drugom serveru - prijedlog realizacije, rokovi i sl. te ispitati mogućnosti i ograničenja
- Plan uspostavljanja tehničkih preduvjeta za WebVoyage
- Instalirati Voyager klijente na računala u knjižnici (prema popisu sastaviti prijedlog kome je potrebna koja konfiguracija)
- Odrediti raspon IP adresa s kojima raspolažemo za uspostavljanje WebPAC-a cijelog sustava
- Prijedlog registracije nove domene koja bi pokrivala cijelo ZG sveučilište
- Osiguravanje sistemskog administriranja produkcijskog i Web servera
5. Edukacija
Dokumenti NSK:
Izvješće o radu na implementaciji knjižničnog softvera Voyager u NSK i knjižnicama u sustavu znanosti i visokog obrazovanja
|