Predavanja
Sažetak:
Information literacy encompasses a number of skill sets including the ability to access, retrieve, evaluate, manage, and use information
effectively and efficiently from a variety of print and non-print sources. This lecture will address assessment for information literacy
using the Information Competency Standards for Higher Education, developed by the Association for College And Research Libraries (ACRL),
the academic division of the American Library Association (ALA). This lecture will also include addressing areas critical for assessment not
covered by the ACRL Standards including the nature of the relationship between students and faculty, students' perceptions of and attitudes
about the standards, detailed demographic and background information, and technological competencies.
Helmut Hartman
Sažetak:
Od šk. god. 2005.2006. Odsjek za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu organizira doktorski studij informacijskih znanosti u skladu s odredbama Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (2003.). U izlaganju će se prikazati dosadašnja iskustva Odsjeka za informacijske znanosti u organiziranju i izvođenju poslijediplomskog studija informacijskih znanosti i razlozi za pokretanje novoga studija. Izložit će se struktura studija, oblici izvođenja nastave, opisati obvezatne i izborne aktivnosti polaznika.
Conrad Turner: Educating the Public on Principles of Academic Honesty
Franci Pivec: Mariborska deklaracija za podjelu na sveučilišta s kvalitetnim i sveučilišta s lošim knjižnicama
Mario Žagar: Što knjiga jest, a što knjiga može biti
Martina Dragija Ivanović
Drago Katalenac
Jelka Petrak: Surađivati radi korisnika: nazovi K za Komoru
Damir Pavelić: Ocjenski radovi na internetu : objavljivanje cjelovitih tekstova
Dragutin Nemec: Korisnici digitalnih autorskih djela pred novim izazovima: hrvatska perspektiva
Sažetak:
U Hrvatskoj korisnici uživaju ograničenja autorskog prava u svoju korist, u zakonom navedenim slučajevima ili putem korištenja javnih knjižnica (npr. reproduciranje u jednoj kopiji za vlastito nekomercijalno korištenje autorskih djela osim knjiga i elektroničkih baza podataka, a knjižnice reprodukciju vlastitog primjerka knjige), a postoje i druge, obrazovne i znanstvene svrhe koje npr. dozvoljavaju javno reproduciranje djela. Knjižnice u informatičko doba koriste autorska djela u različitim digitalnim oblicima, a dosadašnje iznimke i ograničenja u njihovu korist postaju nekim rješenjima uzdrmani, u cijelom svijetu. Neke od inače uobičajenih radnji umnažanja, arhiviranja vlastite kopije, reprodukcije ili korištenja, pa i posudbe autorskih djela u do sada zakonom dozvoljene svrhe i za što širi krug korisnika, dodatno se sužavaju ili čak smatraju kršenjem autorskih i srodnih prava. Hrvatski zakon o autorskom pravu i srodnim pravima usuglašen i s međunarodnim zakonodavstvom, to radi na primjeru zabrane osujećivanja i zaobilaženja tehničkih mjera zaštite za nosače medija ( s rješenjima zastalim na pola puta), a u pravnoj praksi, pogotovo za baze podatake, iznimke se izbjegavaju ugovorima o licenci, uz dodatno uključivanje stranog prava. Deklaratorno su korisnici i dalje pod standardima kao i kod tiskane građe, no mogućnost da npr. umnože ili skidaju podatke sa enkriptiranog medija bez kršenja zakonskih odredbi im nije data. Obzirom da je strah nositelja autorskopravnih ovlaštenja od gubitka nadzora nad umnožavanjem i distribucijom djela u digitalnom dobu velik, a lobiranje jako, pitanje je zapravo koliko korisnici i knjižnice mogu utjecati na zadržavanje dosadašnjih standarda,obuirom da pravne i sudske prakse u RH gotovo nema. U slučajevima koji se tiču dobrovoljno ugovorenih odredbi koje isključuju zakonom priznate beneficije korisnika (obično u vezi licenciranja baza podataka), otežan je ne samo utjecaj, već i uopće bolji uvid korisnika i knjižnica u okvir dodatnih restrikcija, npr. još manje mogućnosti umnožavanja, arhiviranja i slobodnog pristupa korisnika djelima. Dvojbena je i društvena potpora, ako se već knjižnicama stavlja obveza javne funkcije, dostupnosti usluga za korisnike, prava na informacije i ostalih prava čijem ostvarivanju također služe.
Ana Ivaniš: Znanstveno pisanje – podučavati ili ne podučavati?
Radionice
Alen Vodopijevec: Za implementaciju digitalnog repozitorija pritisnite 1
Sažetak:
Uvjeti:
20 polaznika, 20 racunala s pristupom internetu (moze i 10 racunala pa ce raditi po dvoje, nije problem).
Sažetak:
Govorit ćemo o postupku konverzije kataložnih zapisa na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Opisat ćemo glavne tipove grašaka u CDS/ISIS zapisima i načine ispravljanja grešaka. Na primjerima originalnih i konvertiranih zapisa pokazat ćemo što se sve može s podacima. Dokumentacija o konverziji raste na wiki stranicama http://saturn.ffzg.hr/konverzija.
Uvjeti:
samo projektor i veza na Internet. ne treba racunalna ucionica.
A buduci da polaznici ne trebaju imati svoja racunala, moze ih biti kolko ih stane u dvoranu.
Franci Pivec: Uloga i odgovornost akademskih knjižnica u evaluaciji/akreditaciji matičnih ustanova
Sažetak:
- Promjene u očekivanjima koje okolina ima prema akademskim ustanovama i posljedice na standarde evaluacije/akreditacije
- Utjecaj tih promjena na misiju akademskih knjižnica
- Strategije akademskih knjižnica za preuzimanje ključne uloge u djelovanju matičnih ustanova
- "Mariborska deklaracija"
- Pokazatelji za mjerenje doprinosa akademskih knjižnica dostignućima matičnih ustanova
Akademska knjižnica mora biti sposobna dokazati da je njezina uloga bitna za postizanje kvaliteta matične ustanove. Matična ustanova ne može biti pozitivno evaluirana ako se njezini rezultati ne vide u pokazateljima djelovanja njezine knjižnice.
Uvjeti:
Thomson: TBA
Sažetak:
Uvjeti:
Sažetak:
Kako oblikovati kolegij i podučiti studente korištenju informacijskih izvora u skladu s potrebama studija i struke? Kako koristiti suvremene informacijske alate u komunikaciji i radu sa studentima?
Na temelju prikazanih iskustava s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, na radionici će sudionici oblikovati osnove kolegija za korištenje informacijskih izvora, koristeći sustav za online učenje Moodle i Wiki tehnologiju.
Uvjeti:
računalna radionica, internet, broj polaznika = broj racunala (ako je jako frka mozevise, ali radije ne)
Dunja-Marija Gabriel: Knjižnične usluge za osobe s posebnim potrebama u okviru akademske zajednice
Sažetak:
Sveučilišne i visokoškolske knjižnice u Hrvatskoj djeluju u okviru novog Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju koji donosi promjene u ustrojstvu visokih učilišta i u načinu izvođenja obrazovnog i istraživačkog rada. Promjene se odražavaju i na rad visokoškolskih knjižnica, otvaranje njihovih zbirki javnosti, digitalizaciju građe, nabavu suvremene tehnologije, te otvorenost za sve korisnike, a posebno osobe s posebnim potrebama.
Postojeća rješenja za pružanje knjižničnih usluga studentima i korisnicima s posebnim potrebama u okviru visokoškolskih knjižnica i čitaonica obuhvaćaju: nabavu hardverski i softverski prilagođenih računala i građe u prilagođenim formatima, educirano knjižnično osoblje za rad s osobama s posebnim potrebama, organizirani volonterski rad te posudbu specijalne opreme za rad kod kuće.
Uvjeti:
Od opreme trebam računalo, projektor, platno i po mogućnosti zvučnike (jer bi pokušali prezentirati na CD-u GLS softver za sintezu govora, a detalje ću javiti nakon dogovora s kolegom iz Saveza slijepih).
Sažetak:
The primary focus of this workshop will be on the ACRL Standards and the process of integrating the objectives and competencies into a
regular library instruction programme. Participants in this interactive collaborative workshop will learn how to develop user education sessions
using the five ACRL standards:
- The information literate student determines the nature and extent of the information needed.
- The information literate student accesses needed information effectively and efficiently.
- The information literate student evaluates information and its sources critically and incorporates selected information into his or her knowledge base and value system.
- The information literate student, individually or as a member of a group, uses information effectively to accomplish a specific purpose.
- The information literate student understands many of the economic, legal, and social issues surrounding the use of information and accesses and uses information ethically and legally.
Using case studies, participants will work in groups to develop a 50-minute librarian led course-integrated instruction session, focused on one of each of the 5 Standards. The use of all 5 Standards is dependent upon the overall attendance at this workshop. Participants will have the opportunity to provide feedback and learn from each other as each of the small groups will have the opportunity to do a brief presentation of their session for the entire group.
Uvjeti:
I will not need the internet for either the lecture or presentation.
For the workshop it would be nice if there could be 6 flipcharts (for the small groups) with markers. I will most likely have a handout or two
for the groups. Would it be possible for you to make copies or do i need to bring them?
Emerald: TBA
Sažetak:
Uvjeti: