Quick jump:  What's new

 
Go to:
 
Weblog: Recent Changes   
in Knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Obrada diplomskih radnji, disertacija i magistarskih radnji


Upotreba polja

LDR - oznaka za rukopis (06-t)
008 - oznaka za theses (24-m)
245 - mentor se upisuje u potpolje $c, iza autora odvojeno s ' ; ' i stavljeno u uglate zagrade
260c - pod izdavača se piše inicijal imena autora i prezime - tako je u NSK za dis. i mag.
502c - Name of granting institution (NR)
530a - ako postoji kao računalna datoteka upisati napomenu i ime datoteke kao u gore navedenom primjeru (upisati bez nastavka)
856u - URL online arhiva ; I1=4 - http ; I2=1 - verzija
653a - I2=0 za predmetnicu ; I2=6 za oznaku o vrsti rada (Genre/form term)
567a - methodology note, tu se upisuju npr. psihologijski mjerni instrumenti, I1=8, I2=#

Obavezno promijeniti framework!

Lokalna polja za vrstu građe

Bibliografski dio:
942c - vrsta građe

  • određuje vrstu rada za pretraživanje
  • bilježi se jedna od ovih oznaka:
    • DIP za diplomske radnje
    • MAG za magistarske
    • DIS za disertacije

Podaci o primjercima
y - vrsta građe - za pravila posube

  • odabire se "Ocjenski rad"

Ovaj podatak važan je zbog pravila posude. Ako se ovjdje ne stavi OCJ, primjerak se neće moći posuditi!

Primjeri konvertiranih zapisa

Diplomski rad

LDR 00643ntm a2200181ui 4500
008     090421s2004    hr |   | m    000 0 hrv|d
040    _aHR-ZaFF
       _bhrv
       _cHR-ZaFF
       _eppiak
100 1  _aSacher, Branka
245 10 _aPlaniranje muzeja :
       _bIdejni projekt za muzej čokolade : diplomski rad /
       _cBranka Sacher ; [mentor Tomislav Šola].
260    _aZagreb :
       _bB. Sacher,
       _c2004.
502    _cFilozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti
530    _aRačunalna datoteka: 47MUZ
653  0 _amuzeologija
653  6 _adiplomski rad
856 41 _uhttp://darhiv.ffzg.hr/42
942    _bOCJ
       _cDIP
952    _8IZN
       _aFFZG
       _bFFZG
       _cZS
       _iizn47M
       _oIZN-DR 47M
       _yOCJ

Magistarski rad

LDR 00516ntm a2200133ui 4500
008     090421s1992    hr |   | m    000 0 hrv|d
040    _aHR-ZaFF
       _bhrv
       _cHR-ZaFF
       _eppiak
100 1  _aKermek, Dragutin
245 10 _aObjektno orijentirani pristup izgradnji softvera :
       _bmagistarski rad /
       _cDragutin Kermek ; [mentor Slavko Tkalac].
260    _aZagreb :
       _bD. Kermek,
       _c1992.
502    _cFilozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti
653  6 _amagistarski rad
942    _bOCJ
       _cMAG
952    _8IZN
       _aFFZG
       _bFFZG
       _cZS
       _iizn97
       _oIZN-MRDD 97
       _yOCJ

Doktorska disertacija

LDR 00539ntm a2200133ui 4500
008     090421s1996    hr |   | m    000 0 hrv|d 
040    _aHR-ZaFF
       _bhrv
       _cHR-ZaFF
       _eppiak
100 1  _aMateljan, Vladimir
245 10 _aUtjecaj redundancije u bazi podataka na brzinu obrade :
       _bdoktorska disertacija /
       _cVladimir Mateljan ; [mentor Slavko Tkalac].
260    _aZagreb :
       _bV. Mateljan,
       _c1996.
502    _cFilozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti
653  6 _adoktorska disertacija
942    _bOCJ
       _cDIS
952    _8IZN
       _aFFZG
       _bFFZG
       _cZS
       _iizn105
       _oIZN-MRDD 105
       _yOCJ

Primjeri iz NSK

000 	00894cam a2200265 i 450
001 	13335
005 	20071114134747.0
008 	930524s1992    hr a     m    000 0 hrv  
035 	__ |9 NSK 930524032
040 	__ |a HR NSK |b hrv |e HR PPIAK
041 	0_ |a hrv
044 	__ |a hr
080 	__ |a 621.039.54:004.42
100 	1_ |a Pevec, Dubravko
245 	10 |a Multiciklusna analiza jezgre energetskog reaktora sa vodom pod tlakom : |b doktorska disertacija / |c Dubravko Pevec
260 	__ |a Zagreb : |b D. Pevec, |c 1992. |e ([s. l. : |f s. n.])
300 	__ |a 103 lista : |b graf. prikazi ; |c 30 cm
500 	__ |a Strojopis autogr.
502 	__ |a Dokt. disert., Elektrotehnički fakultet, Zagreb, 1992
504 	__ |a Bibliografija: str. 96-100
650 	_7 |a Nuklearne elektrane |x Kompjutorski programi |2 nskps
852 	4_ |j II-70.943
876 	__ |e D |a 2200/93
886 	0_ |2 unimarc |b 00837nam0 2200241 450
998 	__ |c lbao0006 |c bpkp0006

Linkovi:

Informacijske znanosti

Migrirane su samo one koje imaju fizički primjerak - 708 komada.
Ostatak radova s popisa je u datotekama, nema fizičkog primjerka. To također treba migirati. Dio toga što je samo u digitalnom obliku je i u Darhivu.
tablica je u /data/FF/IZN/konvertirano/diplomski-svi.xls

Ispravci nakon konverzije

MAG i DIS:

  • ispraviti mentore - fale imena, navedeno je više osoba
  • fale godine tu i tamo
  • ima li koja a da nije na hrvatskom?
  • nekad ima dva primjerka - dodati još jedan item u Kohi i prepraviti podatke

pomoći si s tablicom iz koje je rađena konverzija - pregledati tablicu, soritrati ...
/data/FF/IZN/konvertirano/DisMag.xls

Psihologija

Ispravci nakon konverzije

MAG I DIS

  • neke disertacije nisu s psihologije - kako ih označiti?
  • Ajduković Dejan treba ispraviti u Dean

Germanistika

upisivano u ISIS
Prepoznatljivi su po kljucnim rijecima i staroj signaturi O-broj.

Fonetika

na fonetici su u ISIS upisani svi diplomski, magisteriji i doktorati. U
podnaslovu i kljucnim rijecima je upisana vrsta rada. Kao i na slavistici,
obradjeni su kao knjige pa su vec u Kohi.

Povijest

što se tiče diplomskih i ostalih radova, naši na povijesti nisu ni inventarizirani i katalogizirani.
imamo ih preko 1000 i popisani su u 3 word dokumenta.


comment - permalink
Knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu

Knjižnice Filozofskog fakulteta preselile su u novu zgradu i postaje jedna knjižnica.

Na ovoj stranici naći ćete projekte koji su započeti još u starom prostoru. Dokumentaciju o tome što radimo u novoj knjižnici potražite na novim wiki stranicama:


Ovo je wiki Knjižnica Filozofskog fakulteta gdje zapisujemo sve što nam može zatrebati u vezi projekata na kojima radimo. Da ne bi bilo zabune, radimo mi i druge stvari. Ovdje je vidljivo samo ono što smo do sad stigli zapisati.

Čita li vam se dokumentacija o baratanju wiki alatom? Započnite ovdje.

Za svaki projekt ili posao imamo otvoren po jedan prostor za rad (workspace).



Projekti u Knjižnicama FF-a

Nova Knjižnica

Nova knjižnica
Organizacija preseljenja i rada u novoj zgradi knjižnice.
(sadržaj vidljiv samo registriranim korisnicima)

KOHA
implementacija slobodnog softvera za knjižnično poslovanje

Konverzija kataložnih zapisa
dokumentacija o postupku konverzije bibliografskih podataka iz postojećih raznolikih formata u format MARC21 s ciljem integriranja podataka u zajednički sustav za Sveučilište u Zagrebu.

Baze podataka

Administracija baza
ovdje su pohranjene sve informacije i dokumentacija vezani uz poslove nabave, organizacije i administriranja pristupa elektroničkim izvorima (bazama podataka, e-časopisima, digitalnim zbirkama) na FF-u (napomena: samo za naše oči ;) ovaj workspace mogu gledati samo ovlaštene osobe.)

DARHIV - digitalni arhiv Filozofskog fakulteta
radni materijali vezani uz izgradnju digitalnog arhiva radova djelatnika i studenata FF-a

Edukacija

Edukacija
sadržaji programa edukacije korisnika knjižnice za korištenje elektroničkih izvora podataka

Edukacija za studente
online tečajevi informacijske pismenosti namijenjeni studentima Filozofskog fakulteta

Suradnja u nastavi

Izvori i pretraživanje psihologijske literature
ovo su materijali za kolegij pri Odsjeku za psihologiju kojeg izvode knjižničarke.

Vanjski projekti

Hrčak-wiki
prostor za rad (razmjenu ideja i zadataka, pohranu dokumenata, izradu planova...) projektnog tima Hrčka - portala znanstvenih časopisa RH

VBH-wiki
prostor za uređivanje časopisa "Vjesnik bibliotekara Hrvatske"

Ovi radni prostori zatvoreni su za javnost.

comment - permalink
Koje baze pretražuje Google Scholar?

Will Kurt napravio je wiki stranicu s popisom baza podataka koje su
pretrazive preko Google Scholara i pozvao nas da dodamo na listu ono
sto uocimo da je pretrazivo. Sluzbenu informaciju od Googla o tome nije
moguće dobiti.

http://lib-bling.com/scholar/index.php?GoogleScholar

"I put in a few entries mainly as a demo, but please add and see if we
can get a good list going. Knowing what is not indexed is equally as
important as knowing what is. If enough people contribute this could
be a really useful.
"
--Will

comment - permalink
Kako isporučiti rezultate pretraživanja korisniku

WebPAC2 i Exhibit na djelu

Zadatak je bio na prvi pogled dosadan, ali opet ne sasvim jednostavan. Trebalo je naći radove u kojima je korištena bootstrap metoda kao metoda analize podataka u području psihologije. Glavni izvor za psihologiju je PsycINFO, pa je prvo napravljeno pretraživanje tako da su u rezultatima dobiveni oni radovi kojima se u sažetku spominje riječ bootstrap* i koji nisu klasificirani kao radovi u području metodologije (PsycINFO ima posebnu klasifikacijsku kategoriju koja se odnosi na metodologiju i statistiku). Rezultati su ograničeni na članke iz časopisa sa stručnom recenzijom i dobiveno ih je 275. Daljnje sužavanja uz pomoć kriterija za pretraživanje moglo bi dovesti do izbacivanja relevantnih rezultata iz ovoga seta i zato je odlučeno da će se korisniku isporučiti cijeli set od 275 rezultata s upozorenjem da u tom setu ima nerelevantnih rezultata.

I sad smo se našli pred izazovom. Na koji način isporučiti korisniku ovu količinu rezultata, a da to bude dovoljno pregledno.
Riješenje izgleda ovako:
http://knjiznice.ffzg.hr/exhibit/bootstrap.html

a sad slijedi objašnjenje kako je to napravljeno:

1. Pretraživanje je učinjeno na EBSCOhost sučelju

2. Učinjen je export rezultata u format za Generic bibliographic management software. Razlog za odabir ovoga formata je taj što je on jedini među ponuđenim export formatima sadržavao podatke o klasifikacijskim kaegorijama iz baze PsycINFO. Ako koristimo opciju slanja rezultata e-mailom, moguće je odabrati željena polja. U ovom trenutku bio nam je prikladniji export format nego rezultati u mailu, iako bi u budućnosti to moglo biti svejedno.

3. Sad dolazimo do magije :)

Za ovaj specifičan slučaj (rezultati s EBSCOhost-a) trebao nam je WebPAC2 da bismo dobili format podataka prikladan za Exhibit.

WebPAC2 nastao je primarno zbog potrebe koverzije jednog u drugi bibliografski format, ali je prerastao u moćan alat uz pomoć kojeg je moguće pretvoriti potencijano bilo koji strukturirani format u bilo koji drugi. Dokumentavcija za WebPAC2 nalazi se na stranicama projekta (u ovom času ne izgleda baš prijateljski, nadam se to promijeniti u neko dogledno vrijeme).

No, dokumentacija za MIT-jev projet Simile, unutar kojeg je između ostalog stvoren i Exhibit je izrazito prijateljska. Slijedite li upute na stranici http://simile.mit.edu/wiki/Exhibit/Getting_Started_Tutorial, trebat će vam možda i manje od sat vremena da izradite stranicu koja će vam dati novi pogled na vaše podataka, Ono što je naročito zanimljivo jest činjenica da vam za to ne treba web server - znači ne morate imati sistem administraora dobre volje pri ruci, a niti puno "tehničkog znanja". Stranicu možete napraviti na svom lokalnom računalu spojenom na Internet.

Kad jednom napravite takvu stranicu, za određenu strukturu i format podataka, dovoljno je samo podmetnuti podatke na pravo mjesto, a ostalo će se napravi samo :)

comment - permalink
vi editor u rxvt-u za it's all text

From: Dobrica Pavlinusic
Date: Thu, 21 Jun 2007 14:07:28 +0200

rxvt-vi8

Vjerojatno ćeš htjeti promjentiti font (xfontsel je tvoj prijatelj)


comment - permalink
Cijena ILS-a

O cijeni ILS-a i kako to podnose veliki i mali:

http://ecorrado.us/?p=293

comment - permalink
Honya budo

Honya budo is the martial arts skill of visiting a bookstore without buying a book.

http://liw.iki.fi/liw/log/2007-01.html#20070116b

comment - permalink
CFP: IJDL Special Issue on Digital Libraries and Education

Replace this text with your own. ----- Forwarded message from Sarah Giersch <sgiersch@bellsouth.net> -----

From: Sarah Giersch <sgiersch@bellsouth.net>
Date: Thu, 25 Jan 2007 23:10:02 -0500
To: DIGLIB <diglib@infoserv.inist.fr>, LIS-ELIB@JISCMAIL.AC.UK,
 web4lib@webjunction.org, asis-l@asis.org
Cc:
Subject: Web4lib CFP: IJDL Special Issue on Digital Libraries and Education

**apologies for multiple postings**

Call for Papers: Special Issue on Digital Libraries and Education
International Journal on Digital Libraries
http://www.dljournal.org/

--Special Issue Editors--

Research Libraries, sgiersch@bellsouth.net

--Important dates--

  • Submissions are due: 1 June 2007
  • Acceptance notifications: 20 July 2007
  • Final manuscripts due: 17 August 2007
  • Anticipated publication of the special issue: late Fall 2007

CFP URL: http://ia.usu.edu/ijdl.html

--Background and Significance--
Recent widespread availability of educational resources on the World-
Wide Web holds great potential for transforming education. In science
education, for example, students can now access real-time images from
space exploration. They can also download data and partner with other
students and scientists to analyze simulations of complex weather
events. In mathematics, students can interact with virtual tools and
manipulatives that help make abstract concepts more concrete. Across
all disciplines, teachers can effectively and efficiently tailor
instructional activities to meet curriculum standards and the unique
interests and educational needs of their students. In short, through
interacting with Web content, students can now engage in highly
personalized learning experiences, instead of relying on a one-size-
fits-all textbook.

In recognition of this potential, several large-scale initiatives are
developing digital libraries containing catalogued online learning
resources (or, learning objects), including:

  • the United States' National Science Digital Library (htttp://

nsdl.org);

  • the Australian Le@rning Federation (http://

www.thelearningfederation.edu.au);

Key objectives of the initiatives are to provide teacher and learner
access to high-quality learning objects in order to help improve the
effectiveness and efficiency of education at all levels and across
all disciplines. Emerging research issues include: collecting and
assessing high-quality learning objects of varying levels of
granularity; cataloging to facilitate effective information retrieval
by non-specialist audiences; services and tools that support the use
and re-use of learning objects; systems interoperability; and, policy
issues associated with integrating technical systems into existing
social and educational systems. As such, these initiatives are
concerned with many of the same research issues that the
international digital library community has been grappling with for
the past decade.

The purpose of this special issue is to critically examine the role
that digital libraries can and should play in education. Papers are
invited on the technical, social, and policy dimensions of digital
libraries for education. Topics to be considered include, but are not
limited to:

  • The design, use, evaluation, and sustainability of innovative

digital library technologies in education;

  • Critical examinations of educational practices using these

technologies;

  • Interdisciplinary aspects; international cooperation;
  • Metadata frameworks for education;
  • Knowledge organization systems and subject access for education;

e.g., thesauri, ontologies, and other terminologies;

  • Quality issues related to learning resources;
  • Indexing, retrieval, and discovery of resources and data for

education;

  • Digital curation, provenance, repository, privacy, and preservation

issues associated with digital libraries for education;

  • Teacher/Learner needs and user interfaces for creating, managing,

customizing, annotating, and collaborating;

  • Accessibility of and to technologies by diverse teacher / learner

communities

Due to the emerging nature of this field, we welcome a broad variety
of lengths and publication types. However, all submissions need to
relate to the field of digital libraries for education. Please
contact one of the editors for feedback and guidance.

--Submissions--

  • Papers must be submitted via the web site (will go live in March

2007): http://www.softconf.com/start/IJDL_educationDL

  • Manuscripts must be written in English and should include a cover

page with title, name and address (including email address) of author
(s), an abstract, and a list of keywords.

  • Authors are encouraged to follow the formatting instructions at:

http://cimic.rutgers.edu/~ijdl/submission_index.htm

  • Questions concerning this call should be addressed to the special

issue editors

--Important dates--

  • Submissions are due: 1 June 2007
  • Acceptance notifications: 20 July 2007
  • Final manuscripts due: 17 August 2007
  • Anticipated publication of the special issue: late Fall 2007
  • CFP URL:

http://ia.usu.edu/ijdl.html_______________________________________________
Web4lib mailing list
Web4lib@webjunction.org
http://lists.webjunction.org/web4lib/

          • End forwarded message -----
comment - permalink
Google Scholar's as good as the library

Do ovog zaključka došlo se u istraživanju objavljenom u Internet and Higher Education.

Više o tome: The Distant Librarian blog.

comment - permalink
Announcements and Links

Ovo je wiki Knjižnica Filozofskog fakulteta gdje zapisujemo sve što nam može zatrebati u vezi projekata na kojima radimo.

comment - permalink
Weblog Navigation
Loading...
Weblog Archives
  • Loading...