Wiki Knjižnice Filozofskog Fakulteta u Zagrebu
Upis korisnika: Revision 26


Upis korisnika

VAŽNO!!! Svi korisnici koji se upisuju trebaju imati važeći AAI korisnički račun kod nas na FF-u, bez obzira na kategoriju i bez obzira imaju li već postojeći AAI na nekoj drugoj instituciji (poslijediplomski, studenti upisani na druge fakultete koji kod nas slušaju neke kolegije).

AAI korisnički račun otvara se u Službi za informatiku, utorkom ili četvrtkom od 12-14 sati u sobi A-125c (http://infosl.ffzg.unizg.hr/dezurstva/). Polaznici poslijediplomskih studija AAI račun mogu otvoriti i putem Referade za poslijediplomski, tako da da pošalju e-mail sa zahtjevom za otvaranje AAI računa Biserki Pešec <biserka.pesec@ffzg.hr>. Na isti način se AAI račun može i obnoviti, odnosno riješiti situacija izgubljene lozinke.

1. Prijava s AAI korisničkim računom

Reći korisniku da se prijavi u javni katalog s AAI. To može napraviti kod kuće ili u knjižnici. Ako je to već napravio/la ranije provjeriti u Kohi da li je korisničko ime (user name) ostalo nepromijenjeno.

Kad se korisnik/ca prvi put logira u katalog dogodi se sljedeće:

  • u Kohi se stvori zapis o korisniku
  • povuku se AAI@EduHr podaci iz LDAP-a (i tablice s adresama, ako postoji)
  • korisnik se smjesti u kategoriju koja nema pravo posudbe (IMP = Automatski uneseni korisnici)

Korisnik koji se samo logirao nije aktivan (nema datum upisa i nije u kategoriji za koju su definirana prava posudbe).

2. Nadopuniti podatke

Pronaći korisnika preko intranet sučelja (u bazi) i nadopuniti sljedeće podatke (ili ispraviti postojeće ukoliko su netočni):

  • prezime i ime – automatski se povlači iz baze, ništa ne mijenjati osim ako je neispravno unešeno (ispravno upisati, te uputiti korisnika u Službu za informatiku da to isprave jer korisnik ne može sam mijenjati te podatke u LDAP-u);
  • datum rođenja – upisati u formi godina-mjesec-dan, npr. 1989-05-26;
  • drugo ime/other name – upisati prezime koje se ne nalazi u glavnom polju, npr. djevojačko prezime uz prefiks rođ. Također kod korisnika koji imaju više prezimena, tu se treba upisati drugo i treće prezime, ili više njih (u glavnom polju prezime navode se sva prezimena, u ovom polju sva osim prvog)-provjeriti da li je još uvijek tako nakon updejta;
  • glavna adresa (adresa, grad, zip code/poštanski broj) – upisuje se prebivalište (za strane studente popunjava se i polje zemlja);
  • primarni telefon – br. mobitela (fiksni broj ako korisnik nema mobitel);
  • şekundarni telefon – fiksni broj (ako je već upisan mobitel pod poljem primarni telefon);
  • primarna e-pošta – upisati e-mail koji korisnik zaista koristi!! bitno je za slanje obavijesti i skeniranje na kopirkama (često korisnici ne koriste ffzg e-mail ili im je premašena kvota pa nisu trenutno u mogućnosti ga koristiti);
  • sekundarna e-pošta – upisati ffzg mejl, ako je pod primarnim upisan neki drugi;
  • alternativna adresa (adresa, grad, zip code/poštanski broj) – adresa boravišta (samo za strane studente);
  • članski broj/card number - upisati JMBAG (obavezno za studente sa smart-x karticama) ili ostaviti prazno za korisnike bez smart-x kartica (takvima se prilikom izrade iskaznice dodjeljuje broj iskaznice);
  • kategorija – odabrati kategoriju kojoj korisnik pripada (npr. student FF, vanjski suradnici...);
  • bilješke o cirkulaciji/circulation note – upisati po kojoj osnovi korisnik ima pravo na upis u Knjižnicu: npr. PDS (za poslijediplomski), Erasmus, Croaticum, * vanjski suradnik na Odsjeku za povijest, student LA i FF, itd; za redovne studente FFZG-a ne treba upisivati ništa;
  • opac login (korisničko ime/username) - automatski se povlači iz baze, ništa ne mijenjati osim ako je neispravno unešeno (ispravno upisati, te uputiti korisnika u Službu za informatiku da to isprave, korisnik ne može sam mijenjati te podatke u LDAP-u;
  • opac login (password) – ne dirati;
  • broj indeksa – nije obavezno;
  • jedinstveni matični broj akademskog građana - obavezno za studente koji imaju smart-X karticu (ne upisivati br. sa privremene smart-x kartice!);
  • porezni broj – automatski se povlači iz baze, ništa ne mijenjati osim ako je neispravno unešeno (ispravno upisati, te uputiti korisnika u Službu za informatiku da to isprave, mislim da korisnik ne može sam mijenjati te podatke u LDAP-u).

Nakon što se unesu podaci obavezno spremiti (snimiti). Nakon ovoga korisnik postaje aktivan i može zaduživati građu na pultu. Za korištenje ostalih usluga poput samozaduživanja, fotokopiranja, skeniranja, printanja korisnik mora imati smart x-karticu ili člansku iskaznicu (identifikacijsku karticu koju izdaje Knjižnica).

Smart-x kartice

VAŽNO!!! Svi korisnici koji imaju smart-x kartice, ne dobivaju posebnu identifikacijsku karticu za knjižnicu.

Većina studenata koji se upisuju imaju pravo na smart-x kartice, uključujući i strane studente. "Pravo na X-ice imaju gosti studenti u okviru: Erasmus+ programa (samo studijski boravak, ne i stručna praksa), Erasmus Mundus (Basileus, Bemundus); bilateralna sveučilišna suradnja, CEEPUS, stipendisti MZOS-a (bilateralna suradnja), polaznici Croaticuma (izdavanje X-ica u nadležnosti je MZOS-a ili AMPEU - Agencije za mobilnost i
programe EU)."

Problem može nastati kod polaznika Croaticuma, jer ne dobivaju svi smart-x kartice. U tom slučaju korisnici dobivaju standardne članske iskaznice za knjižnicu (vidi izdavanje iskaznica).

1. Korisnici sa stalnim smart-x karticama

VAŽNO!!! Kod korisnika sa stalnim smart-x karticama bitno je da je u poljima JMBAG i članski broj/card number unešen ispravan matični broj studenta.

Korisnicima kojima su upisani ti podaci mogu samostalno posuđivati knjige na stanicama za samozaduživanje. Za kopiranje/skeniranje/printanje potrebno je uplatiti polog, te se javiti sa iksicom i kopijom uplatnice u prizemlju na Blagajni (u radnom vremenu od 9 do15 sati). Upute za uplatu nalaze se na stranici http://knjiznica.ffzg.unizg.hr/kopiranje.

2. Korisnici sa privremenim smart-x karticama (ili koji ih još nisu dobili)

VAŽNO!!! korisnicima koji su dobili privremene smart-x kartice ne upisuje se JMBAG i card number.

U tom slučaju upisuje se u circulation note npr. "privremena smart iksica (treba upisati JMBAG) ". Sličnu napomenu treba unijeti i za korisnike koji još nisu dobili iksice (a sigurno ih dobivaju). npr. "korisnik još nije dobio smart iksicu (treba upisati JMBAG) ".

Učlanjeni korisnici koji imaju privremene iksice ili iksice još nisu dobili ne mogu se samostalno zaduživati kao ni kopirati/printati/skenirati. Mogu zadužiti knjige na pultevima, uz predočenje nekog dokumenta (najbolje indeksa). Kada dobiju stalne smart-x kartice potrebno je unijeti ispravni JMBAG i card number (vidi pod 1.).

Izdavanje iskaznica

VAŽNO!!! Svi učlanjeni korisnici koji nemaju smart-x kartice (nastavno i nenastavno osoblje, poslijediplomski, polaznici Croaticuma bez iksica,...) dobivaju članske iskaznice za knjižnicu.

Za izdavanje članskih iskaznica knjižničar treba:

1. provjeriti da li korisnik ima smart-x karticu;
korisnicima se ne izdaju članske iskaznice ako imaju smart-x kartice!

2. u napomenu/circulation note upisati po kojoj osnovi korisnik ima pravo na upis u Knjižnicu. npr. vanjski suradnik na Odsjeku za povijest

3. provjeriti primary e-mail/primarnu e-poštu. treba biti upisan onaj mail koji korisnik zaista koristi!

4. poslati zahtjev za izradu iskaznice:
adresa: iskaznice@rt.knjiznica.ffzg.hr;

subject: iskaznica na zahtjev ime i prezime korisnika, npr. iskaznica na zahtjev Ivo Ivić;

tijelo poruke: napisati dodatne napomene (ako ih ima)

5. korisniku reći da će dobiti obavijest (e-mail) kada iskaznica bude gotova i da se iskazniceu uobičajeno izrađuju u roku od tjedan dana.

Izgubljene/ukradene iskaznice

Korisnik može prijaviti gubitak iskaznice na bilo kojem pultu u bilo koje vrijeme.

Knjižničar treba:

1. popuniti circulation note u zapisu o korisniku (datum obavezno upisati, u slučaju da netko drugi zaduži knjigu na pronađenu iskaznicu!!)
ovako: izgubljena iskaznica, prijavljeno 07.01.2015.

2. provjeriti primary e-mail/primarnu e-poštu. treba biti upisan onaj mail koji korisnik zaista koristi!

3. poslati zahtjev za blokiranje iskaznice:
adresa: iskaznice@rt.knjiznica.ffzg.hr;

subject: izgubljena iskaznica ime i prezime korisnika, npr. izgubljena iskaznica Ivo Ivić;

tijelo poruke: Ime Prezime (broj iskaznice) + dodatne napomene

4. uputa korisniku:
"E-mailom ćete dobiti obavijest o tome da je vaša iskaznica blokirana. Ako želite novu iskaznicu, trebate uplatiti iznos od 50 kn na žiro račun fakulteta (upute su na stranici knjižnice: http://knjiznica.ffzg.unizg.hr/kopiranje) Pod opis plaćanja upisati: duplikat iskaznice. Molimo da nam javite kad to učinite, nakon čega ćemo pokrenuti izradu vaše nove iskaznice. Obavijest o uplati trebate poslati na e-mail s kojeg ćete dobiti obavijest o blokiranju iskaznice ili se javite na pult u prizemlje."

VAŽNO!! Ako korisnik koji prijavljuje gubitak članske iskaznice ima smart-x karticu, ne izdaje se nova iskaznica već se aktivira smart-x kartica. U tom slučaju potrebno je upisati JMBAG i preskočiti 4. korak. Ne mijenjati postojeći card number/članski broj u Kohi!!!

VAŽNO!! Procedura prijave izgubljene/ukradene smart-x kartice ista je kao i kod izgubljenih iskaznica, osim što je potrebno preskočiti 4. korak (u Knjižnici ne izdajemo nove smart iksice) i uputiti korisnika u Referadu (provjeriti s Davorom!).