Wiki Knjižnice Filozofskog Fakulteta u Zagrebu
Upis korisnika: Revision 3


Prijava u javni katalog

Za prijavu u javni katalog koriste se AAI podaci dobiveni na FF-u. Ako korisnik nema AAI na FF-u, ne može se logirati u katalog.
Kad se korisnik prvi put logira u katalog desi se ovo:

  • U Kohi se stvori zapis o korisniku
  • Povuku se podaci iz LDAP-a i tablice s adresama
  • Korisnik se smjesti u kategoriju koja nema pravo posudbe.
  • Korisnik nije aktivan (nema datum upisa)

Neaktivni korisnici (oni koju se se samo prijavili u katalog, a nisu nikada dospjeli do pulta) mogu koristiti dodatne mogućnosti u javnom katalogu (liste, komentari..).

Upis korisnika s FF AAI računom

  1. Osoba se prijavi u javni katalog s AAI. To može napraviti kod kuće ili u knjižnici.
  2. Knjižničar pronađe korisnika, nadopuni/ispravi podatke i stavi korisnika u odgovarajuću kategoriju, klikne "Save". Tada korisnik postaje aktivan. U tom trenutku predan je i zahtjev za izdavanje iskaznice.

Upis korisnika bez FF AAI računa

a) oni koji ne mogu dobiti AAI na FF-u jer ga već imaju u nekoj drugoj ustanovi.
to su npr. studenti koji studiraju muzičku akademiju i pedagogiju ili istraživači s drugih ustanova koji su ujedno kod nas na poslijediplomskom studiju

b) u jako iznimnim situacijama kad osoba zapravo može dobiti AAI na faksu ali ga ovaj čas nema
te iznimke su najčešće nastavnici
Upozoriti takve da kad dobiju svoj AAI neka se obavezno najprije jave u knjižnicu, prije nego što se pokušaju prijaviti u javni katalog (jer će si napraviti još jedan korisnički račun).

Upisati ručno sve podatke.
Pod cardnumber upisati e-mail adresu.
OPAC login preskočiti.
Nikako NE pod OPAC login upisati nešto što liči na AAI (nesto@nesto.hr)

Korisnici upisani bez AAI ne mogu se prijaviti u javni katalog.

Kako unijeti AAI podatke u postojeći zapis o korisniku?

Ako je korisnik upisan u knjižnicu bez AAI računa, te podatke treba knjižničar upisati ručno čim korisnik dobije svoj AAI.

Kada korisnik dođe s AAI podacima, nikako mu ne dati da se prvo prijavi u katalog kao u redovnom postupku, već ga treba naći u bazi i nadopuniti podatke.

AAI login se upisuje u polje OPAC login u Kohi.
Password se ne dira.

Dupli korisnički računi

Nastaju najčešće ako je krisnik upisan bez AAI, a onda je naknadno dobio AAI i prijavio se u katalog (bez da se prethodno javio knjižničaru da to sredi).

Brisanje:

Ovo rade samo administratori sustava!

Provjeriti:

  • da li postoje zaduženja na oba zapisa
  • check-out history na oba zapisa
  • broj iskaznice
  • da li je korisnik napravio svoj popis u katalogu?

Na temelju ovih informacija odlučiti koji će se zapis brisati.

Što s korisnicama koje su promijenile prezime?

Potrebno je zabilježiti oba prezimena, tako da oba budu pretraživa.

Kao
 glavno prezime (polje "Surname") uzima se ono trenutno, bez
obzira šta joj pise na drugim dokumentima.

Staro prezime bilježi se u polje "Other name" (u formularu za
 unos korisnika), s prefiksom "rođ."

Prije se upisivalo u napomenu, to nije bilo dobro jer korisnicu nije bilo moguće pretražiti prema oba prezimena (popraviti!)

Unos promjena koje su korisnici poslali preko svog korisničkog računa u javnom katalogu

Što ako pobrišu fiksni telefon ili neki drugi podatak?
Općenito, ako nešto pobrišu, a ne stave novo, to se ne bi smjelo pobrisati, već nekako provjeriti.... pitati ih najbolje.

Fiksni telefon je onaj kod roditelja, a ponekad je jako efikasno nazvati roditelje :)

Sve mailove od korisnika treba čuvati.