Quick jump:  What's new

 
Go to:
 
Weblog: Recent Changes   
in Edukacija korisnika
Pretraživanje znanstvenih informacija na internetu

Osnovne karakteristike znanstvenog istraživanja i objavljivanja

Nastavljanje na prethodna istraživanja:

  • važnost poznavanja postojeće, već objavljene literature (bibliografske baze podataka!)
  • važnost poznavanja tekućih, suvremenih istraživanja (koji su žarišni problemi i izazovi nekog područja?)
  • važnost citiranja korištenih izvora (odavanje priznanja autorima, potkrepljivanje vlastitih teza)

Kontrola kvalitete: važnost recenzenata, redaktora, nakladnika.

Znanstvenicima je važno objavljivati u uvriježenim (formalnim) oblicima publikacija: knjige, časopisi, zbornici (na pappiru ili u elektroničkom obliku).

Različite vrste znanstvenih izvora informacija na internetu

(bibliografije, elektroničke knjige, elektronički časopisi, referentna građa, predavanja, disertacije...)

Najvažniji informacijski servisi

(bibliografske baze podataka,tematski portali, tražilice, društveni 'bookmarking', alati za organiziranje referenci...)

Evaluacija mrežnih izvora


Online-tečajevi:

http://www.vts.intute.ac.uk/detective/index.html
http://www.vts.intute.ac.uk/

comment - permalink
Korištenje kataloga Knjižnice FF-a

Početak rada u katalogu Knjižnice FF-a

Sučelje kataloga dostupno je na hrvatskom i engleskom jeziku (početna postava ovisi o postavkama računala).

Za pretraživanje kataloga nije se potrebno prijaviti (logirati), pretraživati mogu i neučlanjene osobe.
Prijava je potrebna za pristup naprednijim funkcionalnostima kataloga.

Prijava: pomoću aai@edu korisničkih podataka.

Nakon prijave u katalog, korisniku se pruža uvid u osobne podatke:

  • postojeća zaduženja i rezervacije,
  • novčane kazne (nisu još u funkciji),
  • osobni detalji (svaki korisnik može ispraviti i dopuniti svoje kontakt-podatke. podaci nisu vidljivi drugim korisnicima!)
  • povijest čitanja
  • uređivanje popisa

Na stranicu s osobnim podacima uvijek se, tijekom rada, mozete vratiti klikom na vlastito ime i prezime u gornjem desnom kutu ekrana.

Osnovna struktura kataloga

Knjižnični katalog sastoji se od zapisa o građi - bibliografskih zapisa i zapisa o primjercima.
(Svaki zapis sastoji se od polja i njihovih vrijednosti: npr. vrijednost polja "autor" je "Slavoj Žižek").
Uz jedan bibliografski zapis može biti vezano više zapisa o primjercima.
U pravilu, za jedno izdanje jednog naslova izrađuje se jedan bibliografski zapis - knjižnica može posjedovati više primjeraka istog izdanja istog naslova.
U Knjižnici FF-a (zbog spajanja više fondova) nekad za više primjeraka istog izdanja jednog naslova postoji nekoliko bibliografskih zapisa - to otežava pretraživanje i doprinosi nepreglednosti.

Pretraživanje kataloga

Pretraživanje s početne stranice (jednostavno pretraživanje)

Više opcija:

  • pretraži "katalog knjižnice" - pretražuju se sva polja zapisa ("primjer"<https://koha.ffzg.hr/cgi-bin/koha/opac-search.pl?q=barthes)
  • pretraži "naslov"
  • pretraži "autor" - pretražuju se sva polja u kojima postoji podatak o stvaratelju (ne samo o gl. autoru djela)
  • pretraži "predmet" - pretražuju se predmetnice (klučne riječi)
  • pretraži "ISBN" - pretraživanje prema jedinstvenom identifikatoru knjige
  • pretraži "serija" - pretraživanje prema nakladničkoj cjelini/kolu/nizu/seriji
  • pretraži "signatura" - pretraživanje prema oznaci smještaja knjige u knjižnici

Složeno pretraživanje

Preciznije pretraživanje - prema većem broju polja i većem broju vrijednosti.
Mogućnost ograničavanja pretraživanja prema vremenskom periodu (prema godini objavljibvanja publikacije).
Mogućnost ograničavanja pretraživanja prema vrsti građe.

"Više opcija" i "manje opcija" - razlika:

  • više opcija: mogućnost unosa većeg broja vrijednosti za pretraživanje; mogućnost korištenja booleovih operatora (i/ili/ne)
  • manje opcija: podrazumijevani operator je i; unos do 3 vrijednosti za pretraživanje

Prikaz rezultata

Prikaz zapisa u listi rezultata pretraživanja

Sortiranje i "Pretraži unutar rezultata"

Prikaz jednog zapisa

Odabrani naslovi

Uređivanje popisa građe

comment - permalink
Web za psihologe

Odličan tutorial (za sve discipline): http://www.vts.intute.ac.uk/detective/index.html

Izbor kvalitetnih web izvora: http://www.intute.ac.uk/psychology/

Internet for Psychology - nline tutorial: http://www.vts.intute.ac.uk/tutorial/psychology

comment - permalink
Announcements and Links

This is a wiki. It has lots of pages that you can write on. Click on links to explore, and click Home to come back.

If you'd like an introductory tour of Socialtext, start here.

The Announcements and Links page is the page that everyone on your team will see on their Dashboard. Here you can post announcements, leave notes, and link to useful resources.

comment - permalink
Advanced Getting Around

Up: Workspace Tour - Table of Contents
Back: How do I find my way around?

Here are some more advanced workspace navigation techniques. If you like, you can go back to the basic page, called How do I find my way around?

You can use tags to group pages that are related. Anyone can put a tag on a page by clicking the Add tag button in the sidebar. You can find pages with a given tag by clicking the tag if it appears in the sidebar, or by going to the dashboard, then clicking on the "All tags" link.

Navbar-All-tags.png

Next: Can I change something?

comment - permalink
How do I make a new page?

Up: Workspace Tour - Table of Contents
Back: How do I make links?

Visit the dashboard and click on the New Page Button. You will see a new page to edit. Change the name of the page by editing the title in the field on top. Put the text of the page in the larger space below. Click the green Save button.

Create-New-Page.png

You can also create a new page by making a link on an existing page. While editing, select the text to link and click on base/images/wikiwyg_icons/link.gif in the toolbar. You can also put the name of the page you wish to create in square brackets, like this: [Title of New Page].

After saving, the link will appear with a dashed underline, which means the link refers to page that does not exist. Whenever you click on a dashed link, you can create the missing page.

To practice, try making a new page with your name as a title using either method.

Congratulations! You know how to use a workspace

comment - permalink
Quick Start

Here's the 2-minute basic intro:

  1. Edit this Page. Then type as you like.
  2. You can't do any permanent damage. See "Revisions" to see revision history for a page and undo changes if needed
  3. See "Recent Changes" to see what people have been adding lately
  4. Create a new page by putting a page name in [square brackets] (creates a new page in this wiki site), like this: page name
  5. Create a hyperlink (an external link) by placing an existing URL in <angle brackets>, like this: http://www.example.com/
comment - permalink
Meeting agendas

Up: Workspace Tour - Table of Contents
Back: Conversations

  • Log the outline of an upcoming meeting or phone conference, and give the address out to participants.
  • Make links out to separate pages detailing issues as needed.
  • Update the agenda before the meeting, or on the fly during the meeting as new discussion points come up.

Project Widget Planning Meeting

January 13, 2004
Call-in number: 512-555-1212


...a Workspace can also help you with project plans...

comment - permalink
Project Plans

Up: Workspace Tour - Table of Contents
Back: Meeting agendas

Share information about projects and tasks with your team.

Widget project summary

Recent Updates

11-14-05: Added the Top 5 Requirements
11-14-05: Added a draft of an Evaluation document

Widget Development Tasks

10-22-2005 100% Integrated Top 5 Requirements
10-29-2005 095% Requirements for Widget
10-31-2005 080% Evaluation Document


... you can use pages in a Workspace to build collections of pages...

comment - permalink
Conversations

Up: Workspace Tour - Table of Contents
Back: Documents that people are working on

Here's an example of what a conversation page might look like...

Group-forming metrics

Adina - I spoke this afternoon to Anil Gupta over at CyberProteins, Inc. They are interested in the groupforming metrics reports, and are interested in additional metrics about network growth.

Ed - It would also be useful to configure these reports more rapidly in the field. We should also consider think about providing services helping customers to choose and implement the right metrics. I'll bring this up at the next business-plan meeting.


Follow us to see how you can use workspace pages for meeting agendas...

comment - permalink
Weblog Navigation
Loading...
Weblog Archives
  • Loading...