Quick jump:  What's new

 
Go to:
 
Weblog: Recent Changes   
in Izvori i pretraživanje psihologijske literature
Literatura za studij psihologije

Pritisnite na "Comment" i odgovorite na ova dva pitanja:

1. Kakvu litaraturu trebam za studij?

2. Gdje mogu naći potrebnu literaturu?


Stručna literatura.
Knjižnica, web stranice, časopisi...

contributed by Guest ProtoUser on Oct 18 3:54am


contributed by Guest ProtoUser on Jun 23 7:12am


contributed by Guest ProtoUser on Nov 6 4:49am

comment - permalink


contributed by Guest ProtoUser on Apr 25 12:25pm


Jasmine

contributed by Guest ProtoUser on Apr 25 12:26pm

comment - permalink
Navođenje referenci na kraju teksta

Primjeri za navođenje referenci na kraju teksta

Članak u časopisu s DOI

Murzynski, J., & Degelman, D. (1996). Body language of women and judgments of vulnerability to sexual assault. Journal of Applied Social Psychology, 26, 1617-1626. doi:10.1111/j.1559-1816.1996.tb00088.x

Članak u časopisu bez DOI, tiskana verzija

Koenig, H. G. (1990). Research on religion and mental health in later life: A review and commentary. Journal of Geriatric Psychiatry, 23(1), 23-53.

Članak u časopisu bez DOI, preuzet iz online izvora

(Napomena: Za članke preuzete iz baza podataka, uključite URL stranice časopisa. Podaci o bazi podataka nisu potrebni. Ne treba uključiti datum preuzimanja.)

Aldridge, D. (1991). Spirituality, healing and medicine. British Journal of General Practice, 41, 425-427. Retrieved from http://www.rcgp.org.uk/publications/bjgp.aspx

Knjiga

Paloutzian, R. F. (1996). Invitation to the psychology of religion (2nd ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.

Lindzey, G. & Aronson, E. (Eds) (1985). Handbook of social psychology. Vol. 2, Special fields and applications. New York : Random house.

Neformalno objavljen Web dokument

Degelman, D. (2009). APA style essentials. Preuzeto s http://www.vanguard.edu/faculty/ddegelman/detail.aspx?doc_id=796

Neformalno objavljen Web dokument (bez datuma)

Nielsen, M. E. (n.d.). Notable people in psychology of religion. Preuzeto s http://www.psywww.com/psyrelig/psyrelpr.htm

Neformalno objavljen Web dokument (bez autora i datuma)

Gender and society. (n.d.). Preuzeto s http://www.trinity.edu/~mkearl/gender.html

Sažetak iz sekundarnog izvora

Garrity, K., & Degelman, D. (1990). Effect of server introduction on restaurant tipping. Journal of Applied Social Psychology, 20, 168-172. Sažetak preuzet iz PsycINFO baze podataka.

Poglavlje u uređenoj knjizi

Bar, M. & Bubic, A. (2014). Top-down effects in visual perception. In K. N. Ochsner & S. M. Kosslyn (Eds.), The Oxford handbook of cognitive neuroscience, Vol. 1: Core topics (pp. 60-73). New York, NY, US: Oxford University Press; US.

Dijagnostički i statistički priručnih za duševne poremećaje

American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th ed., text rev.). Washington, DC: Author.

Više informacija

comment - permalink
Upute za snimanje rezultata pretraživanja
OVID sučelje

1. odabrati rezultate koje želite snimiti

2. pritisnuti Export

export1.png

3. odabrati format datoteke - txt, word ili pdf

4. odabrati količinu podataka za preuzeimanje ("complete reference" sadrži sve podatke koji se zapisani u bazi)

5. odabrati stil za citiranje

Ovid Labeled Citation - isporuka svih podataka koje smo odabrali na prethodnom izborniku
APA - isporuka reference ispisane u APA sitlu - oprez - to ne mora biti sasvim točno - npr. naslovi nisu u kurzivu

6. uključiti "search history"

7. pritisnuti "Export citation(s)"

ovid-export.png
comment - permalink
Pretraživanje Weba


Što se može naći na Internetu?

  • knjige, časopisi i ostala literatura - ali relativno malo
  • katalozi knjižnica, knjižara i izdavača
  • edukacijski materijali
  • ilustracije, video, audio
  • obrazovne i istraživačke ustanove
  • profesionalna udruženja
  • informacije o konferencijama, ponekad radovi, poneka video snimke
  • eksperimenti
  • softver

Što se može naći ali košta?

  • većina znanstvenih časopisa
  • sve više knjiga ima e-izdanje
  • velike selektirane bibliografske baze podataka

Što se ne može naći?

  • psihologijski mjerni instrumenti pod vlasničkom licencom
  • sva literatura potrebna za studij

Kritičko vrednovanje sadržaja

Sadržaje treba pažljivo odabrati i kritički vrednovati -- Vrednovanje izvora informacija na internetu

Nije dovoljno osloniti se na google, blogove, forume i facebook.

Treba potražiti akademske izvore, evaluirati pronađeni sadržaj i pravilno citirati.

Kakvu literaturu tražimo?

Treba poznavati proces akademskog istraživanja.

Dvije najvažnije aktivnosti na sveučilištu su edukacija i istraživanja. Sveučilišni nastavnici moraju se baviti istraživanjima i produbljivati svoje znanje u svom području.

U istraživanjima je važno uzeti u obzir rezultate prethodih istraživanja.

Rezultati istraživanja obavezno se objavljuju, a prije objavljivanja prolaze formalnu kontrolu kvalitete u obliku recenzije. Časopis s recenzijom je onaj časopis u kojem je svaki objavljeni članak pročitan, provjeren i odobren od strane nezavisnih znanstvenika u području.

Osim objavljivanja znanatvenih djela u časopisima i knjigama, znanstvenici posječuju konferencije i udružuju se u profesionalna udruženja, što omogućava neposredniju međusobnu komunikaciju. Komunikacija je u znanosti izuzetno važna pa znanstvenici lako prihvaćaju nove medije za komunikaciju. Za razmjenu ideja i raspravu sve više koriste blog, wiki, podcast, email i druge socijalne medije.

Tražimo znanstvenu literaturu, recenzirane članke potkrijepljene podacima i referencama na druge članke, izdane od strane renomiranih akademskih izdavača u renomiranim znanstvenim časopisima, obrađenu u relevantnim bibliografskim bazama podataka.

Odabrani Web izvori

Specijalizirani pretraživači i direktoriji



Strukovna udruženja



Predavanja



Tečajevi o pretraživanju iterneta



Ilustracije, audio, video



Online knjige i udžbenici



Online istraživanja



Blogovi


comment - permalink
Zadaci za ispit, generacija 2012/13

Zadaci za ispit

1. Ispišite pojmove za pretraživanje.
Razmislite o sinonimima i različitim oblicima riječi, na hrvatskom i engleskom jeziku.

(ovaj zadatak rješavate tako da najprije napišete ono što znate, ono s čim ćete započeti pretraživanje, a kasnije nadopišete nove pojmove, kad ih naučite kroz proces pretraživanja)

2. U knjižničnim katalozima pronađite knjige koje obrađuju odabranu temu.

a) dva udžbenika (textbook)
b) jedan handbook

Uz referencu ispišite i signature pronađenih knjiga.

3. Pronađite radove na hrvatskom jeziku.

a) jedan diplomski, magistarski ili doktorski rad
b) članak u časopisu na hrvatskom jeziku

Navedite izvor u kojem su radovi nađeni.

5. Pretražite PsycINFO bazu koristeći ključne riječi i pojmove iz tezaurusa.
Pronađite:
a) knjige
b) članke u recenziranim časopisima (peer-review)
c) pregledne radove (literature review)

6. Pronađite recenzije barem dva instrumenta prikladnih za istraživanje odabrane teme.
Pošaljite link na rezultate pretraživanja.

7. U bazi PsycINFO pronađite radove o odabranim instrumentima:
a) koji se bave istraživanjem ili razvojem instrumenta
b) u kojima je odabrani instrument korišten u istraživanju odabrane teme

comment - permalink
Duplicate of Zadaci za ispit, generacija 2012/13
comment - permalink
Vrednovanje izvora informacija na internetu

Na Internetu bilo tko može objaviti bilo kakav sadržaj s raznim namjerama.

Kako procijeniti možemo li izvoru vjerovati?



Pet pitanja

Ovih 5 jednostavnih pitanja možete si postaviti kad nađete neku stranicu na Internetu:

  • Tko?
  • Što?
  • Gdje?
  • Kada?
  • Zašto?

(Na engleskom: Who? What? Where? When? Why? )

Tko?

  • Tko autor sadržaj na stranici? Da li je autor prepoznat kao ekspert u području? Da li je objavio još neke radove? Da li su radovi objavljeni u uvaženim časopisima? Obrazovanje? Radno iskustvo? Da li je autor osoba ili organizacija? - sadržaj za koji nije poznata odgovornost (autor ili ustanova) nije uputno koristiti kao izvor informacija.
  • Tko je izdavač stranice? Održava li stranice dobro poznata organizacija s dobrom reputacijom? Ili je stranica vlastito izdanje autora ili udruge. Kako bi to moglo utjecati na kvalitetu sadržaja? Samoizdavaštvo je danas jako jednostavno - ne postoji treća strana koja je provjerila informacije, treba ih samostalno provjeriti.
  • Tko je recenzent sadržaja? Postoji li postupak recenzije i koliko je rigorozan?
    • akademska recenzija - kao za časopise
    • predmetni stručnjaci - da li su kompetentni, imaju li propisane kriterije?
    • otvorena recenzija na Webu - da li se autori komentara potpisuju ili su anonimni? Da li konseznus zaista potvrđuje činjenice?

Pogledati pod "About", "Author details", "Kontakt", "Publisher", "Copyright statement", i sl.

Što?

Pronađeni sadržaj treba kritički pročitati.

  • Da li je sadržaj originalan ili se radi o prerađenoj verziji originalnog izvora?
  • Da li je sadržaj objektivan? Jesu li prikazana sva gledišta? Sadrži li stranica linkove na druge izvore?
  • Kako se dokazuju informacije?
  • Da li su informacije točane i pouzdane? Temelje li se na istraživanju ili na osobnom stavu? Da li je istraživanje provedeno ispravno ili pristrano?
  • formalno ili neformalno - tražite li rezultate formalnog istraživanja ili želite pročitati nečija neformalna razmišljanja o određenoj temi? Da li ćete citirati nečiji blog?
  • Da li je izvor sveobuhvatan, uvodan ili se radi samo o natuknicama
  • Da li je sadržaj relevantan za ono što mi treba?

Gdje?

Može biti važno je li stranicu objavila komercijalna, politička, akademska, javna ili poslovna organizacija, pojedinac te u kojoj zemlji su stanice. To često nije moguće točno odrediti, ali vrijedi obratiti pažnju na domenu u web adresi:

  • .hr za Hrvatsku
  • .ac.uk za britanske akademske ustanove
  • .org za neprofitne organizacije
  • .edu za američke akademske ustanove
  • .com za komercijalne stranice
  • .uk, nl, ru, de, nz, au ukazuje na stranice u Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Rusiji, Njemačkoj, Novom Zelandu, Australiji

Kada?

  • Je li stranica redovito održavana? Sadrži li linkove koji nikamo ne vode?
  • Možete li naći podatak o tome kad je stranica objavljena i kad je zadnji put obnovljena?
  • Jesu li informacije očigledno zastarjele?

Zašto?

  • Neke stranice odražavanju političku, ideološku, ekonomsku ili osobnu pristranost. Pokušavaju li vam nešto prodati? Da li ima neku specifičnu svrhu zbog koje može biti pristrana?
  • Kome je sadržaj namijenjen? je li to akademska stranica ili stranica namijenjena općoj populaciji? Ili je prevara?
  • .org, .com ili .edu?
  • tilda (~) u web znači da se radi o osobnoj stranici - stavovi te osobe se ne moraju poklapati sa stavovima ustanove na čijem su serveru smještene stranice

Pogledati: "Mission statement"

Više informacija o vrednovanju web izvora

Primjeri

comment - permalink
Službene publikacije

Narodne novine
http://www.nn.hr/sluzbeni-list/sluzbeni/index.asp
zakoni i propisi RH

Državni zavod za statistiku
http://www.dzs.hr
službena statistika RH

Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi
http://www.mzss.hr/index.cgi?menu_id=160&lang_id=1
statistička izvješća (mjesečna i godišnja od 2003. godine):

Zavod za zapošljavanje - publikacije (dostupan je analitički bilten od 2000. godine i godišnjak od 2005.):
http://www.hzz.hr/default.aspx?id=3841
statistički podaci: http://www.hzz.hr/default.aspx?id=4113

Zavod za mirovinsko osiguranje:
 * sve publikacije: http://www.mirovinsko.hr/default.asp?ID=721
 * statistike: http://www.mirovinsko.hr/default.asp?ID=166

Hrvatska narodna banka
http://www.hnb.hr
opći ekonomski indikatori

HIDRA - Hrvatska informacijsko-dokumentacijska referalna agencija
http://www.hidra.hr
službeni informacijski izvori, adresari, političke stranke

comment - permalink
Materijali za kolegij

obavijesti | syllabus | studentske obaveze | raspored vježbi | zadaci za ispit

Podjela informacija po vrsti

Koraci u procesu pretraživanja

Ovdje se nalazi vodič kroz proces pretraživanja izvora informacija. Proces je podijeljen u korake, a u svakom koraku objašnjeni su i popisani relevantni izvori informacija.
Koraci ne slijede nužno jedan za drugim i stalno se zapravo ponavljaju i isprepliću. U procesu ćete se često vraćati na izvore koje ste već pregledali.

1. Odaberite temu koja vas zanima.

2. Definirajte ključne riječi za pretraživanje. Razmislite kojem području psihologije pripada tema koju ste odabrali.

3. U knjižničnim katalozima pronađite nekoliko knjiga o odabranoj temi.

4. Prelistajte nekoliko relevantnih časopisa i odaberite nekoliko zanimljivih članaka.

5. Identificirajte nekoliko zanimljivih referenci s popisa literature na kraju rada.

6. U bibliografskim bazama podataka pronađite pregledne radove na odabranu temu.

7. U bibliografskim bazama podataka pronađite nekoliko znanstvenih i/ili stručnih radova domaćih i stranih autora.
Zavirite i u podatke o citiranosti.

8. Potražite odgovarajuće mjerne instrumente.

9. Potražite relevantne službene publikacije.

10. Pretražite Web za dodatnim izvorima informacija.

11. Potražite biografske podatke o autorima.

12. Ispišite sve pronađene radove u APA formatu.

Izvori informacija


http://knjiznica.ffzg.hr
comment - permalink
Weblog Navigation
Loading...
Weblog Archives
  • Loading...